Knark!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu när ämnet ändå är uppe (Steve-O) Jag kan inte svara för anfetamin och adra så´nna grejer men gräs är lätt jämförbart med sprit. Att komma och säga att folk blir glada av sprit är en grov generalisering, då Jag råkar bo vid medis på söder och ser hur det står till. Jag är ingen gräsrökare men dricker nästan inte längre heller på grund av de idioter man ser runt om kring.
Jag skämtar inte när Jag säger att 25% av alla i korsningen folkukgag/götg är helt galna en fre/lördagnatt.
Ska de inte bråka så ska de disskutera se´n slår de sönder varenda bil runtomkring vid 4 tiden. -HELT SJUKT.

Jag har väldigt mycke musiker i kompiskretsarna och fördomarna om musiker/harsh stämmer tämligen bra, så Jag vet hur pårökta människor är att umgås med. Detta är precis som sprit individuellt men det är väldigt många som klarar att röka utan att "åka dit". Jag kan tänka mig att det är lika många som med sprit. Ingendera är särskillt kul, men Jag har en farsa som har problem med spriten och mer korka och hjärndöd människa får man leta efter!!
Det handlar om vem som intar mer än vad denne intar. och vad resultatet blir kan man tyvärr se först efter år.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det en ny tråd eller svarade du på något??

I alla fall.

KNARK ÄR SKIT!!!! :mad: :mad: :mad:

Jag har ett par vänner som inte längre är med oss på grund av detta jälva helvetes skit!
Min tolleransnivå till knark är noll. När jag var yngre så var den hög - det samma gällde de flesta av mina vänner. Man tog inte ställning - de som vill röka på gjorde så vi andra sket i vilket och blev stupfulla i stället.
Ingen jag känner, inga klasskompisar, etc har åkt dit på sprit - men ett par åkte åt skogen på knark. En del åkte in på klinik och klarade sig bra sedan, andra gick det inte så bra för.
Jag tror att det är umgänget som man "ofrånkomligt" hamnar i om man börjar med knark är en stor anlednign till fördärvet. Hash i sig är farligt, kanske inte så farligt som aftonbladet vill få till det, men rökar man på ofta, och så frågar någon om man vill prova rökheorin i stället...
Heorin är dödligt. :fakta
Heorin had dödat vänner till mig. :fakta
:mad: :mad: :mad:

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Teo skrev:
Nu när ämnet ändå är uppe (Steve-O) Jag kan inte svara för anfetamin och adra så´nna grejer men gräs är lätt jämförbart med sprit. Att komma och säga att folk blir glada av sprit är en grov generalisering, då Jag råkar bo vid medis på söder och ser hur det står till. Jag är ingen gräsrökare men dricker nästan inte längre heller på grund av de idioter man ser runt om kring.
Jag skämtar inte när Jag säger att 25% av alla i korsningen folkukgag/götg är helt galna en fre/lördagnatt.
Ska de inte bråka så ska de disskutera se´n slår de sönder varenda bil runtomkring vid 4 tiden. -HELT SJUKT.

Jag har väldigt mycke musiker i kompiskretsarna och fördomarna om musiker/harsh stämmer tämligen bra, så Jag vet hur pårökta människor är att umgås med. Detta är precis som sprit individuellt men det är väldigt många som klarar att röka utan att "åka dit". Jag kan tänka mig att det är lika många som med sprit. Ingendera är särskillt kul, men Jag har en farsa som har problem med spriten och mer korka och hjärndöd människa får man leta efter!!
Det handlar om vem som intar mer än vad denne intar. och vad resultatet blir kan man tyvärr se först efter år.

Ett inlägg utav denna karaktär gör mig väldigit MÖRKRÄDD!!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Teo skrev:
Att komma och säga att folk blir glada av sprit är en grov generalisering

Alkohol är varken ett uppåt-tjack eller neråt-tjack om du vill kalla det så, det är både och. Det beror på hur man är som person när man intar alkohol. Vissa blir trevligare, andra blir jobbigare.

Knark är ju lite onödigt, som detta inlägg kanske....

750RR

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Varför inte låta var och en bestämma över sina liv?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
John Holmes skrev:

Men dricker du alkohol eller knarkar så att du blir en börda för dina nära och kära så inkräktar du på deras rätt att bestämma över sina liv...För jag tvivlar på att de hade bestämt att du skulle börja knarka
Precis på samma sätt som att jag tvivlar på att den där 27 åriga tjejen som blev påkörd av en rohypnolpåverkad förare hade bestämt att hon just skulle bli påkörd...

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
En (o)lustig tanke som slog mig var parallellen mellan sporthojar och lättare droger. Båda sakerna är farliga och dyra. Det är olagligt med droger men det är det att köra över hastighetsbegränsningen oxå. Så inget moralsnack här inte.
I min lilla skyddade verkstad där jag växt upp känns det som det varit vanligare men dödfall pga hojåkning än av knark.
Missförstå mig inte; Tonårsidoler ska inte skryta om att de använder knark (än mindre att det är "konst" att svälja en kådis med prylar i :rolleyes: )och knark ska inte legaliseras i sverige.

Edit: Poäng? Har ingen...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John Holmes skrev:

Efter din andra Heorin sil bestämmer du inte längre över ditt liv...
Frågan är vem som äger dig...

För er egen skull, låt bli knark.
Särskilt de "nya" "designerdrugs" (aka extasy och linkande. DU har ingen aning om vad du sätter idig, kan vara allt från krita (du blev blåst vid affären) till rena dödspillret (orena droger). "Seriösa" dealers har naturligtvis justa grejer, de vill ju att du kommer tillbaka igen, ju oftare desto bättre...

Våga säga nej till Knark! Man behöver inte extasy för att gå igång på dansgolvet - inte ens sprit. Det är bara att hoppa på och dansa så kör kroppens egen fabrik igång och levererar nödvändiga endorfiner. Inte lika högt rus, men å andra sidan inte lika farligt heller.

Jaja, låter som värsta moralkärring, men det ÄR trist när kompisar kilarvidare pga sådan här skit. :(
Trust me - Jag vet! :fakta

- Jag är inte nykterist om någon undrar... :)

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
tycker inte om dråger alls!!!! Men jag ser ut som en pundare effter sjukhusbesöket på armarna :D Dråger hör inte i hopp men något annat en sjukvård :mad: !!!!!!!!!!!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
PutteLiten skrev:

Våga säga nej till Knark! Man behöver inte extasy för att gå igång på dansgolvet - inte ens sprit. Det är bara att hoppa på och dansa så kör kroppens egen fabrik igång och levererar nödvändiga endorfiner. Inte lika högt rus, men å andra sidan inte lika farligt heller.

Våga vägra dansa!
Det är farligt och onödigt :fakta
Ja, jag är en torrboll.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jag sitter här och hoppas att den gode Steve O stoppade kondomen full av kattskit eller nått innan han svalde den för att få material till showen.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
OJOJ!

Oj Nu lät det på några av er som att Jag förespråkar harsh framför alkohål!! Det gör Jag absolut inte! Jag tar verkligen avstånd från alla dråger, Jag menar bara att Jag börjar få väldigt svårt för att förstå mig på berusade människor,

Om man kör lite fort nå´n stans är man en satans lakej men om ett par fotbollsgrabbar klappar på varran på fyllan kan det leda till att omkring travande 40-talister får en nostalgitripp och minns när man var grabb och gick på bandymatch och inte fick en korv i bröd utan dirrekt i pappret och den där ronnie han var en riktig slugger osv.

som sagt Jag tar totalt avstånd från dråger, Jag får mina rus på andra håll!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Re: Re: Knark!

UrbanTiger skrev:
Du är ju helt kul i huvet som har sånna åsikter.

Visst, spriten dödar långsamt. Det betyder väl inte att alla ska stoppa skallen in i helvetets käftar bara för att du tycker att det är okej. Jag säger som Leifi skulle ha sagt: -Dra helvete !!

Kul att du kan läsa, Synd att du bestämmer vad du tycker är min åsikt.
Sa Jag nå´nstans att Jag "tycker det är okej" med dråger?
När Jag jämför gräs och sprit låter det på dig som att Jag säger.

-Harsh är nästan lika kul som sprit! :D Medan Jag i själva verket tycker...

-Alkohål är inte mycket bättre än mariuana i många fall.

Vrid det som du vill, du verkar veta vad Jag tycker.

Synd att det blev ett sådant oförstående, Jag ska hålla min begynnande alkofobi för mig själv. Kör hårt.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
skulle kunna slita ut ögonen på alla jävla pundare(inkl. morfar)

tänkvärd text:
End of passion play, crumbling away
I'm your source of self-destruction
Veins that pump with fear, sucking darkest clear
Leading on your death's construction

Taste me, you will see
More is all you need
You're dedicated to
How I'm killing you

Come crawling faster
Obey your master
Your life burns faster
Obey your master
Master

Master of puppets, I'm pulling your strings
Twisting your mind and smashing your dreams
Blinded by me, you can't see a thing
Just call my name, 'cause I'll hear you scream
Master
Master
Master
Master

Needlework the way, never you betray
Life of death becoming clearer
Pain monopoly, ritual misery
Chop your breakfast on a mirror

Taste me you will see
More is all you need
You're dedicated to
How I'm killing you

Come crawling faster
Obey your master
Your life burns faster
Obey your master
Master

Master
Master
Master
Master

Master, master
Where's the dreams that I've been after?
Master, master
You promised only lies
Laughter, laughter
All I hear and see is laughter
Laughter, laughter
Laughing at my cries
Fix me

Hell is worth all that, natural habitat
Just a rhyme without a reason
Never-ending maze, drift on numbered days
Now your life is out of season

I will occupy
I will help you die
I will run through you
Now I rule you, too

Come crawling faster
Obey your master
Your life burns faster
Obey your master
Master

Master
Master
Master
Master

:mattias

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Knark!

Abso. Jag är faktiskt benägen att säga...WORD.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Faktum är att den gode Teo har rätt, marijuana är jämförbart med sprit. Eller om man vänder på steken. Sprit är lika farligt som marijuana. Ingendera hade blivit legaliserat idag (om inte EU hade kört över regeringen förstås).

Nu vill jag säga att jag inte anser något av dem vara bra, marijuana är inkörsporten till andra droger, vilket också sprit är. Det ena ger inte det andra och det finns många som dricker sprit utan att sluta som nedgångna narkomaner för det. Samma sak med marijuana.

Det ligger helt på personerna som använder det, ända tills man når fram till tyngre droger som t.ex rökheroin som har skördat stor framgång bland yngre människor här i stan. Freebase:a rökheroin är inte samma sak som att dricka sprit :rolleyes:

Då flertalet av mina kamrater gick ner sej i amfetaminträsket när jag var yngre samt ett par dog och med en bror under behandling på behandlingshem så förändras ens syn på saker och ting. Tolerans nivån är låg men inte noll. Hur skulle jag kunna ha nolltolerans då jag gärna själv krökar till då och då?

Däremot tar jag starkt avstånd från folk med narkotika problem. T.o.m. min egen bror. I slutändan är det ändå ett fritt val, men alla som väljer knarket bör göra det med öppna ögon. Vilket inte är fallet idag.

Så här tycker jag, andra tycker annorlunda.

/Blip

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Jag brukar hämta missbrukare som tagit överdoser osv..
Det som slår mig är att man fattar inte riktigt hur dom törs...

Heroin som tas in i sverige.. blandas ut med druvsocker, så att dom får tex dubbla mängden.. sen säljs det vidare till nästa langare.. som i sin tur blandar ut det.. o till nästa som blandar..
så den enskilde missbrukaren som köper en redline påse på stan, har inte en aning om hur starkt heroinet är som han sen ska injicera... Om man som jag sysslar med droger.. fast på lagligt sätt i mitt jobb.. vet vad som kan hända så är det en riktig rysare.. Morfin är släkt med Heroin.. i för stor dos slutar man andas av det.. och det är ju det som händer med missbrukarna åxå .. när dom hittas döda på toaletter.

ja.. inte vet jag, men för mig är det helt ofattbart hur man kan sticka nåt i armen som man inte har en aning om vad .. eller hur mkt det är... det kan man kalla starkt begär.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackninja skrev:
Jag e på, sen köper vi snabba hojar o börnar :crash

Jag vill oxå vara med på ett hörn. :)

Jag behöver pengar för premien till Aprilia Tounon... :D

:crash :1pajas

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...