Knasig fel på min rs 125a

DanneRS125

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Hoj
2000 Aprilia RS 125
jag har en helt avstrypt rs125 och vem med ett gianelli rör på. Den har gått hur bra som helst fram tills idag. Var ute och körde sen blev det någon knas den liksom slutade dra efter 9000varv som om den vore strypt. Liksom den ger inte den riktiga farten som den gjorde förut. Och den toppar bara 120km/h nu istället för runt 160 170.

Kom med förslag vad som är fel och vad jag kan göra åt det??

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Sätter mina kronor på att Avgasporten inte öppnar, man ska rengöra den var 250 mil hälst eftersom den klegar igen av all sot och olja och tillslut så orkar inte vajern dra eller så drar vajern sönder avgasporten så att det inte går att fästa vajern på den.

Rengör den med lite svinto och brääklen sedan polerar du upp den.

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
det brukar oftast kärva lite innan den slutar att fungera helt men jag tror också på avgasporten.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Shit, rengöras var 250 mil:confused:

Jag tro alldrig jag rengjorde min riktigt, torkade kanske av den när jag bytte klov.

Men rörde den inte på de andra 500 milen som jag körde me hojen, fast den gick lika bra för det.

Va säkert bara eftersom jag körde på biltemas 2t olja som den inte sotade igen :tungan

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Ja, det var konstigt att det inte hade hänt förut. Annars hade jag tippat bensin kranen. Men eftersom du har kört den rätt länge före det, så tror jag mest på avgasporten.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Shit, rengöras var 250 mil:confused:

Jag tro alldrig jag rengjorde min riktigt, torkade kanske av den när jag bytte klov.

Men rörde den inte på de andra 500 milen som jag körde me hojen, fast den gick lika bra för det.

Va säkert bara eftersom jag körde på biltemas 2t olja som den inte sotade igen :tungan

Det är bara vad jag gör, räcker med att göra en gång per säsong om man nu tycker det känns bättre dock så tar det ca 15 min att göra när man gjort det nåra gånger.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457