Bild Knee down: Check

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
ville bara skryta lite då jag själv är lite stolt :tuttar

Förövrig fuskade jag och gick mer eller mindre en kurs i 60 minuter så det var rätt många knäskrap tillslut på inhägnat område, trodde inte puckarna skulle slitas så mkt som de gjorde på så kort tid.

Förövrig: har fortfarande problem och få ner högersidan helt. kropps possition är rätt men knä-jävlen vill inte ner, vi tränade cirklar på avstängd parkeringsplats.

Skit kul! :banana :kär

Hojen var en moddad SV650S från 98 något
https://www.facebook.com/NaKolanieTrojmiasto/timeline

:tummenupp
 

Bifogat

  • 11225860_10205248607068840_1279243618_n.jpg
    11225860_10205248607068840_1279243618_n.jpg
    98 KB · Visningar: 515

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vill man skrapa puckar och är amatör hyr en minimoto på en gokartbana. Då slipper man de fulskrapade puckarna som visar att man har aphängt... (kolla vilken raceåkare som har skrapat puckarna på ovansidan)


Eller så inser man att skrapa knä utanför RR banan är idioti och kör utan puckar på gatan....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grattis. :tummenupp
Nu ska tekniken bara finslipas på riktig bana. Flytta bara arslet ett par cm, vrid ut höften och böj ner överkroppen ner vid sidan av hojen. Försök inte pressa ner knät, det tar i ändå när det blir rätt. :) Då blir det genast mycket stadigare.
På allmän väg är sällan kurvorna skarpa nog för att jag ska behöva hänga av, än mindre skrapa knä.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Grattis. :tummenupp
Nu ska tekniken bara finslipas på riktig bana. Flytta bara arslet ett par cm, vrid ut höften och böj ner överkroppen ner vid sidan av hojen. Försök inte pressa ner knät, det tar i ändå när det blir rätt. :) Då blir det genast mycket stadigare.
På allmän väg är sällan kurvorna skarpa nog för att jag ska behöva hänga av, än mindre skrapa knä.

det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty

Håller nog med Boris där. Det är kanske inte meningen att man skall träna på det under dom förutsättningarna.

Billig hoj som ekonomiskt tål en marksyning utan att tårarna rullar på kinderna och några pass på bana?

Bankörning i allmänhet ger säkrare förare på gatan. Dock ganska säker på att banövningar på allmän väg inte gör det. Ta det vackert på dom Polska vägarna, det är illa nog utan att hänga i knävecket och skrapa plast.

EDIT: här e en kurva som tom jag skulle kunna få till ett knäskrap i om man bara tar sig in till apex.
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/Doohan_Stoner_07.jpg.1866413.jpg
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Håller nog med Boris där. Det är kanske inte meningen att man skall träna på det under dom förutsättningarna.

Billig hoj som ekonomiskt tål en marksyning utan att tårarna rullar på kinderna och några pass på bana?

Bankörning i allmänhet ger säkrare förare på gatan. Dock ganska säker på att banövningar på allmän väg inte gör det. Ta det vackert på dom Polska vägarna, det är illa nog utan att hänga i knävecket och skrapa plast.

EDIT: här e en kurva som tom jag skulle kunna få till ett knäskrap i om man bara tar sig in till apex.
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/Doohan_Stoner_07.jpg.1866413.jpg

Jo du har rätt, i trafik skall körningen ske med omsorg, men det hindrar ju inte att försökta "öva" på känslan av ställningen i bland (kanske inte knä skrap men att få ner hojen rejält)
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag har personligen bara lyckats få ner knät i en kurva på gatan hittills.. Litar inte på hojen utan sopad bana och riktigt varma däck :va För feg helt enkelt! :D
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jo du har rätt, i trafik skall körningen ske med omsorg, men det hindrar ju inte att försökta "öva" på känslan av ställningen i bland (kanske inte knä skrap men att få ner hojen rejält)


Att ha knät i backen innebär inte per automatik att hojen är "rejält" nere.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty

Det är rent allmänt en dålig idé att pressa gränser på allmän väg. Det ska göras på bana. Banor har dessutom generellt sett roligare kurvor. :tummenupp
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Grattis, jag kom ihåg att jag skrattade hela vägen hem när jag gjorde det första gången också��, finns tom en tråd här som jag var tvungen att lägga upp��
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Grattis, jag kom ihåg att jag skrattade hela vägen hem när jag gjorde det första gången också��, finns tom en tråd här som jag var tvungen att lägga upp��

javisst är det en känsla ! man växer :yoparty

Det är rent allmänt en dålig idé att pressa gränser på allmän väg. Det ska göras på bana. Banor har dessutom generellt sett roligare kurvor. :tummenupp

Sant, men jag skall inte "pressa" utan bara "öva teknik" och bli mer bekväm med överkroppen, hade en del problem att få in blicken ordentligt i kurvan (vi körde i cirklar på en parkering samt övade i 8or för att öva båda sidorna), jag måste slappna av mer i överkroppen men ändå få över den ordentligt, men jag antar allt sånt här e läskigt i början :näsblod
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
0
Säg inte så han kan ju bli ledsen....

Skrapade puckar och milsvida fegränder på däcken är det roligaste som finns....

Du är väl inte avundsjuk? :)

Alltid lika kul första gången man skrappar puckarna, första gången för min del var på falkenberg och jag kände mig riktigt snabb efteråt :) Numera försöker jag undvika knäskrapa
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag har en fundering över mina puckars placering, om ni ser på bilden så är det skrap på puck, knä skydd samt lite på kardborren man fäster med, bör jag flytta upp dom eller är det ett problem som löser sig med ökad fart? i riktiga kurvor på banan
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag har en fundering över mina puckars placering, om ni ser på bilden så är det skrap på puck, knä skydd samt lite på kardborren man fäster med, bör jag flytta upp dom eller är det ett problem som löser sig med ökad fart? i riktiga kurvor på banan
Se Boris inlägg. Överdrivet hängande i låg fart skrapar överkant.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Se Boris inlägg. Överdrivet hängande i låg fart skrapar överkant.

men är possition av mina "ok" då med andra ord? lite det jag undrar ifall de borde flyttas upp eller ej. men det kan ju vara skitsvårt o säga kom jag på, antar att alla förare gör på smått unika sätt (dvs ingen gör precis som alla andra men något liknande)
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Hör ju inte så mycket med överdrivet hängande att göra.
Trampdynan på fotpeggen (Inte hålfoten) och korrekt kroppsposition, så behövs det inte speciellt mycket för att skrapa knä
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top