Knutstorp 23 juli 09:00-16:00

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Tjena

Lite hålltider för körningen på Knutstorp 23 juli...:fakta

07:00 Grindarna öppnas
07:15-08:20 Anmälning öppnar/stänger
07:20-08:20 Besiktning öppnar/stänger
07:20-08:25 Buller öppnar/stänger
08:30 Förarmöte Obligatoriskt

KOM I TID!!! Dessa fyra steg skall vara avklarade innan du får rulla ut på banan..:krama

Mer information hittar du på http://www.sydskanesemse.nu

Med vänliga hälsningar

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Eftersom jag misstänker att jag kommer stå med mikrofonen och intervjua ljuddämparna så har jag lite tips för att snabba på allt :)

*Ha pappret som ni får vid anmälningen framme vid både besiktning och bullermätning så går det fortare att få dit signaturen.

*Vet du att du ligger nära gränsen (100dBA statiskt vid ca 60% av maxvarv) så montera en dB-killer eller ännu bättre orginalsystemet.

*Ha motorn igång så den är varm när vi ska mäta buller. Att varva en kall motor är inte nyttigt :gnissla

*Så fort framförvarande är besiktigad/bullermätt så rulla fram. Håll koll på oss i färgglada tröjor.

Som Jens redan skrivit så kom i tid.
Klockslagen håller vi hårt på för att få allt klart i tid och vi kan rulla ut på en, förhoppningsvis, torr bana kl 09:00 :tummenupp

//Daniel

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Får man sjunga i den?
Jag kan en bra låt om fiskar... :)

Hehe. Det är fritt fram men det är 100dBA som gäller. Annars får du montera dB-killer :D

jahopp... då får man väl byta till orginaldämparen då.

ses på torsdag :tummenupp

Gott :)

Original brukar vara att föredra. Tråkigt att inte få köra p.g.a. en så enkel sak. Bättre att göra det nu ett par dagar innan när man har gott om tid och kan ta en kall till för att göra det lite roligare :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En kort fråga. Går det att dyka upp på banan spontant och hoppas få en plats mot kontant betalning (ifall det inte är fullbokat eller deltagare inte dyker upp)?

Skummade igenom hemsidan men såg ingen information som nämnde det specifikt. Vill minnas att min fråga dykt upp tidigare, men minns inte svaret tyvärr. Ber om ursäkt för det.

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Nej det går inte bara bokning och betalning via hemsidan.

Det är helt fullbokat 23/7

En kort fråga. Går det att dyka upp på banan spontant och hoppas få en plats mot kontant betalning (ifall det inte är fullbokat eller deltagare inte dyker upp)?

Skummade igenom hemsidan men såg ingen information som nämnde det specifikt. Vill minnas att min fråga dykt upp tidigare, men minns inte svaret tyvärr. Ber om ursäkt för det.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nej det går inte bara bokning och betalning via hemsidan.
Det är helt fullbokat 23/7

Tack för svaret. Det var väntat. Fick eventuellt en lucka och blev lite sugen på att köra när jag såg att det varit lite glest med bokningar inför bankörningen. Antar att många bokade i sista stund om det blev fullbokat tillslut.

Önskar alla anmälda en trevlig dag på banan.

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Fotografera

Är det ok att komma och fotografera eller ni har någon egen? Har tidigare fotat på knudan, så jag vet var jag inte "får" vara...
Hurdana regler har ni, kolla på DP?

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Är det ok att komma och fotografera eller ni har någon egen? Har tidigare fotat på knudan, så jag vet var jag inte "får" vara...
Hurdana regler har ni, kolla på DP?
Brukar inte vara några problem...prata med depåchefen...sen är det ju tillgången på fotovästar förståss.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Finns det en maxgräns på antal fotografer eller är det fotovästarna som sätter gränsen? Senast delades det ut "vanliga" västar till dem som kom sent men ville fota.

Ganska bra att veta då jag inte kan vara där förrän efter lunch samt har en bit att köra...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Finns det en maxgräns på antal fotografer eller är det fotovästarna som sätter gränsen? Senast delades det ut "vanliga" västar till dem som kom sent men ville fota.

Ganska bra att veta då jag inte kan vara där förrän efter lunch samt har en bit att köra...
Vi har fem fotovästar och jag ser ogärna att vi har mer än dessa fem fotografer springande inne på banan. Tror dock inte att vi har någon uttalad regel om det men från min egen synvinkel som DC ansvarig så skulle jag vilja ha det på detta viset.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Vi har fem fotovästar och jag ser ogärna att vi har mer än dessa fem fotografer springande inne på banan. Tror dock inte att vi har någon uttalad regel om det men från min egen synvinkel som DC ansvarig så skulle jag vilja ha det på detta viset.

Låter väl som en helt rimlig åsikt, trodde inte det fanns såpass många ändå!:tummenupp
Får väl hoppas man hinner sno åt sig en imorrn då!:)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Låter väl som en helt rimlig åsikt, trodde inte det fanns såpass många ändå!:tummenupp
Får väl hoppas man hinner sno åt sig en imorrn då!:)
Kan ju vara så att nån bestämmer sig att fota förmiddagen och sen lämnar in sin väst, då är den ju ledig till eftermiddagen. :)
Jag vill vara med på nåt actionfoto och gärna se snabb ut också, går det att fixa i photoshop tro? :confused:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Kan ju vara så att nån bestämmer sig att fota förmiddagen och sen lämnar in sin väst, då är den ju ledig till eftermiddagen. :)
Jag vill vara med på nåt actionfoto och gärna se snabb ut också, går det att fixa i photoshop tro? :confused:

Det enda jag kan hyfsat i PS är att göra detaljer i svart-vitt...men det ser nog inte snabbare ut, möjligen äldre...?:D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning