Knutstorp B-race

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Nytt år och nya val, vilka tävlingar väljer man 2005? Som rookieförare finns det ju en del att välja mellan och jag har inte tänkt köra alla.

R600-tävlingar i samband med SM/SO-helger har jag koll på men när är det rena B-race? LMS har nog sitt till sensommaren/hösten och stor debutant i samband med Bikeweek ligger väl där det ligger men när blir det av på Knutstorp?

:confused:

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Macke skrev:
Är nog inte många föreningar som har kalendern klar för 2005 redan.

Konstigt, SO-organisationen har ju satt sitt schema för länge sedan. Är det verkligen ingen som har lite förhandsinfo att komma med när det gäller Knutstorps B-race?

Nåja det är väl bara till att vänta men ju förr man får reda på när tävlingarna ligger desto enklare blir det att få ihop det med semestrar och annat socialt liv också. Jepp, jag är en sån där tråkig f-n som inte bara tänker på rr.

:)

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000
Strandelin skrev:
Konstigt, SO-organisationen har ju satt sitt schema för länge sedan. Är det verkligen ingen som har lite förhandsinfo att komma med när det gäller Knutstorps B-race?

Nåja det är väl bara till att vänta men ju förr man får reda på när tävlingarna ligger desto enklare blir det att få ihop det med semestrar och annat socialt liv också. Jepp, jag är en sån där tråkig f-n som inte bara tänker på rr.

Du kan ju se om du vill köra i Super B i Norge. Där blandar man 600 - 1000 cc. Datum och banor är redan klart. På dubbelrundan på Rudskogen blir det säkert både A och B final om det blir mer än 36 deltagare. Har du då tur får du två tävlingar också på en och samma helg.

På ACR i Mo i Rana är det troligtvis också plats. Dubbelrunda!

Se mer info på www.motorsportforbundet.no

Nej förresten! Låt bli att komma upp dit. Så kan ju norrbaggarna dominera...

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Kristian Salö skrev:
Du kan ju se om du vill köra i Super B i Norge. Där blandar man 600 - 1000 cc. Datum och banor är redan klart. På dubbelrundan på Rudskogen blir det säkert både A och B final om det blir mer än 36 deltagare. Har du då tur får du två tävlingar också på en och samma helg.

På ACR i Mo i Rana är det troligtvis också plats. Dubbelrunda!

Se mer info på www.motorsportforbundet.no

Nej förresten! Låt bli att komma upp dit. Så kan ju norrbaggarna dominera...

Hehe, norrbaggarna lär fortsätta att dominera oavsett om jag kommer dit eller inte. Topp-25 lär jag inte ändra på, inte ens i en Norge-tävling.

Mina geografikunskaper är lika klena som jag är slö (orkar inte surfa runt just nu), var ligger Rudskogen? Vad kostar en anmälningsavgift till en Super B tävling?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rudskogen ligger väl strax söder om Oslo, i varje fall nära den svenska gränsen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den ska väl vara sisådär rent säkerhetsmässigt om jag inte har cyklat för långt ut i lingonskogen...
Banan finns ju med i TrackTimer så nu måste man nästan försöka ta sig dit.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Strandelin skrev:

Är oxå lite ivrig att få till den kompletta kalendern för 2005. Man vill ju som sagt börja planera nu..

Nån som vet varför sista SM tävlingen på Knudan står som preliminär i schemat? När spikas det?

Sen vill man ju ha tag i datumen för B-tävlingarna, särsklit LMS och Knudan, som är mest intressanta....

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
Strandelin skrev:
Hittade en bild över Rudskogen, ojoj den banan ser rolig ut. Någon som har kört på den?

Jeg har kørt der - var på Superbike School deroppe sidste år. Den minder lidt om Knutstorp, men er ikke helt så krævende. Asfalten er lidt ujævn i et par sving, men med lidt alternative linjer i de sving går det fint. Jeg skal helt sikkert derop igen.

Motulen

Dislocerad roterad proximal humerus :(
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Ducati
Strandelin skrev:
Hittade en bild över Rudskogen, ojoj den banan ser rolig ut. Någon som har kört på den?

Jag har kört där. Liten konstig bana med skit kass asfalt. Iofs kul med alla höjd skillnader, men det va max 1, 2, 3, typ. Gokart banan såg däremot djävulskt kul ut :D

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000
Strandelin skrev:
IceQueen, Kristian S å Motulen:

Ojämn beläggning kan man stå ut med men stämmer även påståendet att Rudskogen är säkerhetsmässigt tveksamt?

Det finns korta avåkningszoner, men muren på lilla rakan kommer ganska nära...

Jag vill säga att den påminner en del om Knutstorp, säkerhetsmässigt helt OK så länge du håller dig på hjulen.

De flesta avåkningar sker dock där det inte sker stora saker, men i 2004 såg jag en som fick problem med frambromsen, la ett 50 m långt baknromsspår innan han fortsatte 50 m till över grusfållan och upp över vallen och in i skogen, knäckte ett träd och hamnade i en bäck....

Det såg helt jävligt farligt ut, men grabben fick bara en liten hjärnskakning och var tillbaka för att se loppen dagen efter.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår