kolfiber

hodingen

hövdingen
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
zx9r-98 Sveriges snyggaste
Tjaba...

Ny lackad tank:)Behöver få tag på lite snygga tankpads och skydd till tanksidorna! någon som vet var det finns(helst i kolfiber)?

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Det hade jag också velat ha.. Men det ska vara kolfiber, inte en svartgrå-rutig dekal som kallas "kolfiber-look" :huvet

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
varför då? det är väl inte så att de vanliga tankpadsen är för klena eller väger för mycket?

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
jag har i alla fall svårt att tänka mig någon seriös fabrikör som skulle få för sig att tillverka såna. det skulle va till ducati i såna fall.

Finns till Ducati, vet ej om det är dem själva som har eller tillbehörsfirmor enbart.

Vet inte vad det har å göra med att vara seriös eller ej dock ...

hodingen

hövdingen
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
zx9r-98 Sveriges snyggaste
Hepp..
det ska finns, har sett det på yamaha r1 någon gång i sommras!
Men jag tror f.. att jag letat hela nätet, men inget napp:confused: :huvet

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
då blev man lite nyfiken och hittade

1000 rr

Honda VTR

+ en massa till ducati av olika modeller som jag inte orkar länka men det är bara söka på ebay.

(länkarna slutar väl funka om 3 dar ungefär)

jag håller i alla fall fast att jag inte tycker det är vettigt eller praktiskt med kolfiber pads, även om det bevisligen finns

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Finns till Ducati, vet ej om det är dem själva som har eller tillbehörsfirmor enbart.

Vet inte vad det har å göra med att vara seriös eller ej dock ...

för att tankpaddsens uppgift är väl ändå att skydda lacken mot repor samt ge större friktion mot byxan, och vilka vill ha sådana i det glattaste materialet på marknaden förutom just ducatiförare som oftast bara vill ha det mest opraktiska lösningarna för mest pengar.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
för att tankpaddsens uppgift är väl ändå att skydda lacken mot repor samt ge större friktion mot byxan, och vilka vill ha sådana i det glattaste materialet på marknaden förutom just ducatiförare som oftast bara vill ha det mest opraktiska lösningarna för mest pengar.

Friktionen mot skrevet är inte viktig för mig när jag kör mig, mer så i andra sammanhang i så fall :tungan

Det enda jag är ute efter med en kolfiber-tankpad är utseendet. Tar hellre en rosa tankpad med mintgröna prickar än en i kolfiber-look.. Det spelar ingen roll hur dyr prylen är eller hur välgjord den är, har du en yta i kolfiber-look så ser det ut som du har köpt den på danmobility..

Det är min åsikt i alla fall, sen om andra håller med är en annan sak..

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte

Så de plastvarianter som finns i olika färger och kolfiber lookalike etc. har en grym friktion mot byxan? De flesta varianter jag sett är ungefär lika glatta oavsett matriel, hindrar repor e väl det ända de är bra till ... knappast mer friktion i dem än lacken på tanken ... om man inte tittar på StompGrip och sådana lösningar.

Kul att du har en så nyanserad bild av Ducatiförare ;)

Nej jag har ingen i kolfiber utan i gummi.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras