kolla mätarställning vid besiktning?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
nu har jag ringt till vv och bilprovningen en jävla massa gånger men det är upptaget/för många som ringer hela tiden så jag kan inte fråga dom om detta.

det jag undrar är ifall man kan ringa till bilprovningen eller vägverket och få reda på vad en bil hade för mätarställning vid senaste besiktning? är detta någonting som bilprovningen eller vägverket sparar?

bmwjohan skrev:
nu har jag ringt till vv och bilprovningen en jävla massa gånger men det är upptaget/för många som ringer hela tiden så jag kan inte fråga dom om detta.

det jag undrar är ifall man kan ringa till bilprovningen eller vägverket och få reda på vad en bil hade för mätarställning vid senaste besiktning? är detta någonting som bilprovningen eller vägverket sparar?

Du kan skriva in reg-nr här och sedan väljer du att få ett fax skickat till dig på nästa sida. I det faxet står det mätarställning vid senaste besiktning.

flugan skrev:
Du kan skriva in reg-nr här och sedan väljer du att få ett fax skickat till dig på nästa sida. I det faxet står det mätarställning vid senaste besiktning.

Eller så loggar man in med behörighetskoden på nån sida där och får ut ALLA uppgifter.

Meissner skrev:
Du ska väl inte skruva mätare ;)

nej jag håller på och skriver iordning en körjournal från mina säljjobb. det är ju deklarationsdags. jag har slarvat lite med den så jag får fixa i ordning det mesta i efterhand. måste se till så att det stämmer med besiktningsdatum och miltal så att det inte blir något strul

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick