Kolla SM-programmet/RR-bilagan med senaste numret av BIKE

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Hej alla racingintresserade

Ni som inte redan prenumererar på BIKE och fått senaste numret hem, gå genest och köp den. Sen hoppas jag att ni som är racingintresserade tackar BIKE genom att bli prenumeranter.

Det var skönt att få se roadracingbilagan med BIKE när jag kom hem från Italien. Då kändes det inte lika surt att man senaste tiden lagt sin egen racing åt sidan för att göra något åt sporten. För när man är på ett EM utan mekaniker och mekar halva nätterna för att man inte haft tid att förbereda sig ordentligt och kör ut till tidsträningar och race på begagnade däck som man köpt av toppförarna för att överhuvudtaget ha råd, känns det inte helt rätt. Men som sagt när jag väl fick bilagan i min hand kändes bättre. ( EM Italien 125cc Alexander Lundh kvalade inte in, 250cc Watz 4:a Lindfors 10:a Nordgren 13:e Mårtensson 14:e, SS600 Folkesson 6:a)

Jag vill börja med att tacka BIKE för att de vill samarbeta med rr-sektionen och låter oss få den med deras tidning. Alla annonsörer ska ha ett stort tack eftersom deras annonser gjorde bilagan möjlig. Alla SM-arrangörerna eftersom de använder den som program på deltävlingarna. Alla som hjälp mig med texter och bilder. Sist men inte minst layotaren Hårdstedt som fick ihop mitt material till en tidning trots allt.

Alltså ett stort till alla som hjälpt till.
Henrik Nordgren #76-250cc

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tack själv! Det är ju du som har gjort det stora jobbet!

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nice one Nordgren, linslisan Ullis är på Minimoto sektionen, hon kör så att flätorna fladdrar :D

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Nordgren skrev:
Hej alla racingintresserade

Ni som inte redan prenumererar på BIKE och fått senaste numret hem, gå genest och köp den. Sen hoppas jag att ni som är racingintresserade tackar BIKE genom att bli prenumeranter.

Jag vill börja med att tacka BIKE för att de vill samarbeta med rr-sektionen och låter oss få den med deras tidning. Alla annonsörer ska ha ett stort tack eftersom deras ...

Alltså ett stort till alla som hjälpt till.
Henrik Nordgren #76-250cc

Bra Nordgren... Skitbra!!!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Min polare sa nått nämnvärt som jag inte ens funderat på när jag läste den...

Det står INGENTING om några supermotardtävlingar..... finns det inga organiserade sådan ?

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Mattiaz skrev:
Min polare sa nått nämnvärt som jag inte ens funderat på när jag läste den...

Det står INGENTING om några supermotardtävlingar..... finns det inga organiserade sådan ?

Supermotard är inte RR ....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mattiaz skrev:
Men de kunde gott haft med det i tävlingskalendern.... hade de med minimoto kunde de lika gärna haft med Supermotard också..

Minimoto är mer RR. Och de hörde av sig. Supermotardavdelningen har säkert också möjlighet att arbeta fram en Supermotardbilaga, lägg inte det jobbet på nordgren också, han har tillräckligt mycket att göra ändå..
Det är alltså svemos RR-sektion som tagit fram bilagan, inte bike eller de andra sektionerna.. Saknar du skoterracing, isracing eller annat ball får du prata med deras sektioner. Minimoto ligger numer under RR-sektionen.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Mattiaz skrev:
Men de kunde gott haft med det i tävlingskalendern.... hade de med minimoto kunde de lika gärna haft med Supermotard också..
Det inlägget tackar vi särskilt för :klappar :tummenupp

Fyra tävlingar i årets SM-SM är inplanerade:

Tommelilla 20/6,
Kalix 24/7,
Strängnäs 5/9 och
Götene (Kinnekulle) 12/9

Se hela kalendern HÄR... (Välj SM i rullisten)

Tyvärr kör vi i år tillsammans med RC-SM vilket gör det hela MYCKET sämre för oss som inte satsar på att ta hem hela SM-serien. För nån som är intresserad kan jag dra ett utlägg på 1½-2h för om detta.... Visst finns det för- och nackdelar med allt men i det här fallet överskuggar de negativa bitarna det mesta, åtminstone för mig.

Den observante ser även att ytterliggare en tävling är upptagen av SVEMO den 28/8 (jag tror den går i Eskilstuna). Det ryktas om en tävling i Örebro liknande den som gick på vinterstadion mitt i stan (mycket lyckat) förra året. Ryktet säger 7e augusti för den tävlingen. Jag mfl hoppas på fler liknande tävlingar och det tror jag även att det kommer bli.

Höll precis på att glömma... BRA JOBBAT NORDGREN!!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
oFFkeFF skrev:
Minimoto är mer RR. Och de hörde av sig. Supermotardavdelningen har säkert också möjlighet att arbeta fram en Supermotardbilaga, lägg inte det jobbet på nordgren också, han har tillräckligt mycket att göra ändå..
Det är alltså svemos RR-sektion som tagit fram bilagan, inte bike eller de andra sektionerna.. Saknar du skoterracing, isracing eller annat ball får du prata med deras sektioner. Minimoto ligger numer under RR-sektionen.
Antar att ingen tycker Nordgren gjort ett dåligt jobb men nog kan man (jag är såklart partisk) tycka att SM borde kunnat få vara med. Fast det skulle inte varit Nordgrens jobb! Visst är SoS och minimoto "mer" RR eftersom det körs enbart på asfalt. Vad är t.ex mest motorcykel av en minimoto och en motard?

Får ligga på SSMK (SvenskaSuperMotardKlubben) att vi finns med till nästa år helt enkelt och att folk hittar till de motardtävlingar som hålls ändå.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Supermoto skrev:
Antar att ingen tycker Nordgren gjort ett dåligt jobb men nog kan man (jag är såklart partisk) tycka att SM borde kunnat få vara med. Fast det skulle inte varit Nordgrens jobb! Visst är SoS och minimoto "mer" RR eftersom det körs enbart på asfalt. Vad är t.ex mest motorcykel av en minimoto och en motard?

Får ligga på SSMK (SvenskaSuperMotardKlubben) att vi finns med till nästa år helt enkelt och att folk hittar till de motardtävlingar som hålls ändå.

Vill man bara åt tävlingskalendern följde den iofs med IB i förra numret tror jag det var.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Måste man inte ha RR-licens för att köra Supermoto?
Isåfall måste det väl vara RR?

//A.

Canoly

Guest
Grattis Zoulfly

Din fina bild från Falkenberg med två i närkamp pryder omslaget till bilagan.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UnderDOG skrev:
Måste man inte ha RR-licens för att köra Supermoto?
Isåfall måste det väl vara RR?

//A.
I år gäller RR, Backe eller MX. Förslag till nästa år är en speciell SM-licens. Illa tycker jag eftersom jag gärna klarar mig på RR-licensen.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
:tummenupp
Ärligt talat är det svårt att jobba hemifrån när man ska ha ett öga och sporthoj.com och så ett i räjsbliagan.
Inte många ögon kvar till själva arbetet... Jo, ett om man vill skita i allt iofs, men det vill man inte.

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Supermoto skrev:

Ska ha Supermotard i åtanke nästa år, om jag får och orkar vill säga.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nordgren skrev:
Ska ha Supermotard i åtanke nästa år, om jag får och orkar vill säga.
Utmärkt :tummenupp
Be bara SSMK (www.supermotad.nu ) göra det så räcker det att du eller nån annan lämplig kollar vad de gjort.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Canoly skrev:
Din fina bild från Falkenberg med två i närkamp pryder omslaget till bilagan.

Kul :) Tyvärr har jag inte sett bilagan ännu. Hur gick det för dig? Fick du med några bilder?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa