SmackMan
Ny medlem
jag frågade dom på #125.se om hur långt en kolv går dom sa 600-800 mil.. kan det stämma? efter som det inte e så många som e där så får man ju fråga här med! jag tror inte jag bytt kolv dom senaste 1000mil:en
cRoC skrev:Snor tråden lite
1. Vad är det för skillnad på RD (med ypvs) och TZRens motor?
2. Har tzr nicasyl-cylinder?
RD:n har inte en skruv likt TZR:en. Helt annan motor. Men alla 2-t är ju i stort sett likadana iof.cRoC skrev:Snor tråden lite
1. Vad är det för skillnad på RD (med ypvs) och TZRens motor?
2. Har tzr nicasyl-cylinder?
SmackMan skrev:ok.. men ni föredrar alltså ett byte kring 700mil.. vad kostar ett par ringar då?? och e det mkt jobb att byta?? jag hörde en kompis som gjorde det han tog bort hela motorn han s att det var mkt lättare då?? men e det så svårt igentligen??
och var sitter pluggen på en rd ypvs??
Borsiin skrev:Att byta ringar är snabbt gjort de kostar typ en hundring och det är bara att kasta av cylindern och byta dem. Se dock till att du har rätt sida upp (där skall stå en bokstav på uppåtsidan.
Att byta kolv efter flera tusen mil är bara dumt. En kolv kostar inte mycket och ju längre den går desto sämre prestanda får du samt det sliter mer på cylindern.
Kolvar som har gått långt har en tendens att spricka och gör de det så måste du ofta byta cylinder+vev vilket kostar massor.
Fluxir skrev:man behöver inte byta kolv lika ofta om man byter ringar oftare...
Borsiin skrev:Nä inte för tätningen mot cylindern men däremot så kan du byta ringar hur ofta du vill det hjälper inte mot materialutmattningen i kolven :kocko
LÄR DIG LÄSA innan du opponerar dig
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |