Kolvringskompressor?

Är det något special med den där?
Har aldrig haft problem med den "traditionella" modellen.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ustning/Motor/Kolvringskompressor-2000021402/
View attachment 438260

Ja, skillnaden är att Biltemas är svår att ta av om man "trär" cylinden över kolven monterad på vevstaken i blocket, vilket är ett måste om staken sitter pressad på veven. Biltemas är dessutom så stor att platsen inte riktigt finns mellan bock och cylinderns undersida, även om man skulle komma på ett bra sätt att få bort den efteråt.

Jag har beställt nu, så får vi se om det är något att ha.

Ja, skillnaden är att Biltemas är svår att ta av om man "trär" cylinden över kolven monterad på vevstaken i blocket, vilket är ett måste om staken sitter pressad på veven. Biltemas är dessutom så stor att platsen inte riktigt finns mellan bock och cylinderns undersida, även om man skulle komma på ett bra sätt att få bort den efteråt.

Jag har beställt nu, så får vi se om det är något att ha.
Ahh, ja det är klart, där fick man lära sej något nytt så tack för tipset :tummenupp

När jag bytte ringar på R1an satte jag i kolvarna i cylinderbanken först, sedan trädde jag ner bannen så vevstakarna gick upp i kolvarna och monterade kolvbultarna, känns som man har lite bättre kontroll över ringarna vid montaget då.

Kommer dock beställa en sån där tångsats för det kan vara bra att ha :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S