Kom att tänka på något riktigt kul...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
som hände i söndagsnatt. Jag och John hade ju varit i Holland och kört på Assen. Dundrade hem och landade i Arrie, Skåne vid 12-01. Lastade ur hojen ur Johns buss och langade in grejorna i min. Drog hemåt genom natten. Stannade och köpte kaffe i Halmstad. Körde vidare hem. Backade in på gården för att inte locka tjuvar att sno Räser-Mozz nya "inkörda och inslipade" nya hoj! Låg i sängen vid 0400 typ; SKÖNT at vara hemma!

Nästa morgon gick jag ut för att lasta ur, och vad får jag se? Jo, sidodörren är öppen! Jag har körs 23,5 mil genom natten med öppen sidodörr!IMG_0624.jpg

Tack och lov hade varken Nalle Puh-lådan med reservdelar, bensindunken eller dyra däckvärmarna som låg närmast flugit ut. Saknar faktiskt INGET!

:):):):):):):):):):)

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250 GS -22, BMW R1100 RT -96, KTM 690 Enduro -23
Det kan vara så, jag säger inte att det är så men, det kan vara så att händelsen är åldersrelaterad..:rolleyes:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag glömde två paket hagelskott på taket på kompisens bil. Dom stod kvar när dom kom hem. Iofs bara någon mil. Jävligt tur för mig...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Det kan vara så, jag säger inte att det är så men, det kan vara så att händelsen är åldersrelaterad..:rolleyes:

Jag säger inte emot! SAMTIDIGT så måste jag tillstå att jag gjort detsamma fast med bakdörrarna ett par gånger tidigare i livet!

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
hehe där hade du tur.

Samma sak hände en kollega till mig. Det slutade med muttrar och rörkopplingar för typ 10-12k spridda i en skarp vänstersväng.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Idag tog jag med kollegans dator hem. Fick ett ilsket telefonsamtal när jag cyklade hemåt…:)

- Du har min dator!
- Nej!
- Jo, jag har din dator här, på jobbet! Du har min!
- Vad konstigt!
- Tycker jag inte alls!

Vad menade hon med det där sista???????????:confused:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Idag tog jag med kollegans dator hem. Fick ett ilsket telefonsamtal när jag cyklade hemåt…:)

- Du har min dator!
- Nej!
- Jo, jag har din dator här, på jobbet! Du har min!
- Vad konstigt!
- Tycker jag inte alls!

Vad menade hon med det där sista???????????:confused:

Att hon av nyfikenhet givit sig själv "ok" att norpa din dator.

Det är alltså ditt fel.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Det kanske är dags att lägga till en liten promenad runt fordonet innan du trycker gasen i bott. Trafikskolorn rekommenderar ju att man kollar lyktor och bromsar inför varje tur, men för din del känns det viktigare att kolla lastning och dörrar. :7peta

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det kanske är dags att lägga till en liten promenad runt fordonet innan du trycker gasen i bott. Trafikskolorn rekommenderar ju att man kollar lyktor och bromsar inför varje tur, men för din del känns det viktigare att kolla lastning och dörrar. :7peta

Eller föraren :rolleyes:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj

jo….:krama

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Åtgärd före körning, Mozz, alltid åtgärd före körning!

Sen har jag själv märkt att det går ganska obra att åka iväg med kärran ENBART kopplad till säkerhetswire?
(ändå är jag bara 49)

Last edited:

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
En titt i backspegeln borde ju faktiskt ha uppmärksammat herrn på att dörren var öppen......
Men speglar kanse är för modernt för dig :)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Här ser jag faktiskt en öppning om du inte skulle bli av med dina T-shirtar.

Lasta in dem i Bilen och.............................bara åk iväg !!

Nu är ju det lika osannolikt att Mozz inte blir av med sina Tischor som en härdsmälta i ett kärnkraftverk såklart - Så osannolikt att det inte KAN hända......Och eftersom det inte kunde hända i Harrisburg men ändå hände, så visste man ju att det omöjligtvis kunde hända igen. När det sedan ändå hände i Tjernobyl så visste man ju att NU var det HELT omöjligt att det skulle hända en tredje gång. Därför undrar jag om Fukushima 1 verkligen hänt.........hmmmm nu har det ju i och för sig hänt............................................ men att det nu skulle hända en 4:e gång är så fruktansvärt enormt omöjligt att.........................så omöjligt som................mindre risk än.....ja som om Mozz skulle bli sittande med osålda Mozz-Tischor - Så jävla enormt liten sannolikhet är det

Braxen75

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Hoj
1990, Yamaha FZR1000. -89 Honda Dominator nx650 (såld)
Här ser jag faktiskt en öppning om du inte skulle bli av med dina T-shirtar.

Lasta in dem i Bilen och.............................bara åk iväg !!

Nu är ju det lika osannolikt att Mozz inte blir av med sina Tischor som en härdsmälta i ett kärnkraftverk såklart - Så osannolikt att det inte KAN hända......Och eftersom det inte kunde hända i Harrisburg men ändå hände, så visste man ju att det omöjligtvis kunde hända igen. När det sedan ändå hände i Tjernobyl så visste man ju att NU var det HELT omöjligt att det skulle hända en tredje gång. Därför undrar jag om Fukushima 1 verkligen hänt.........hmmmm nu har det ju i och för sig hänt............................................ men att det nu skulle hända en 4:e gång är så fruktansvärt enormt omöjligt att.........................så omöjligt som................mindre risk än.....ja som om Mozz skulle bli sittande med osålda Mozz-Tischor - Så jävla enormt liten sannolikhet är det

Har du blivit utbildad av Tage Danielsson om sannolikhets principer !? :D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Kollegorna på förra arbetet brukade glömma bakre luckan uppe, brukade vara någon som kör om på E4an å vinka å skrika åt dem :).

Man ser inte om luckan är öppen eller stängd i backspegeln heller :hihi

pickup_flak.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...