Komma på namn till "kattkennel"?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vårt minsta lilla kräk är för tillfället så fet så att hon troligtvis spricker som en ballong inom kort, kattungarna väntas komma den 14:e februari.
Nu är det dock ett litet problem som vi måste lösa inom kort; Då vi har en raskatt (siames) så tänkte vi starta en "kattkennel/katteri" (vad fan är den rätta benämningen på det hela?) och då måste man registrera ett namn på det hela.
Vi skickade in en lapp med 4 namn men fick avslag på dem allihop då de var för lika/redan upptagna. Organisationen som sköter det hela är dessutom Sverak, en organisation med värre storhetsvansinne än FI mfl.
Då kom jag på den briljanta ideén om att fråga här, där hela Sveriges begåvningsreserv hänger dagarna i ända :D

Så, har ni några ideér så fram med dem nu!
Våra tidigare namnförslag har jag ingen koll på förutom att ett av dem tror jag var S*Blue Pearl (antyder till att vi har en blåmaskad siames och troligtvis kommer få fler av dem i framtiden)
Katten heter Castafiore för övrigt men antydningar till hennes namn tror jag kan undvikas.
Jag har funderat i flera dagar men har inte kommit på ett enda vettigt namn förutom ett, som min tjej inte gillade därmot och det var S* Fuglys. De flesta vet nog vad Fugly betyder på engelska och katterna kallas ibland detta av såna som inte gillar denna ras, vilket jag har full förståelse för då de är förbannat fula, kolla bara bilden så förstår ni. Men det är som att få en ful unge, man gillar den ändå (antar jag, jag har inga fula ungar ÄN).

Inga belöningar utses om inte vinnande bidraget efterfrågar det :gnissla

Bifogat

• kräk.jpg
    kräk.jpg
    95.2 KB · Visningar: 66

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nått enkelt som Siam...kortare än Siames...ähhh..fugly tycker jag var bra heheh ;)

Jag vet, Fugly är ju skitbra! Men tjejen tyckte det var elakt...

Andreas, det var ju genialt :D Varför tänkte jag inte på det tidigare, fast samtidigt så funderar jag på om man vill ha ett namn som många förknippar med en dryg idiot på nätet :gnissla Annars så skulle det ju funka, lite katt i namnet också även om det ligger bakom namnet från början.
Nåja, ska lägga fram det som förslag till tjejen, fast då i pluralis; S* DeeCati´s

Siamese Pussies?! :D :rolleyes:

:rofl Den är numera på listan :tummenupp

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag vet, Fugly är ju skitbra! Men tjejen tyckte det var elakt...

Andreas, det var ju genialt :D Varför tänkte jag inte på det tidigare, fast samtidigt så funderar jag på om man vill ha ett namn som många förknippar med en dryg idiot på nätet :gnissla Annars så skulle det ju funka, lite katt i namnet också även om det ligger bakom namnet från början.
Nåja, ska lägga fram det som förslag till tjejen, fast då i pluralis; S* DeeCati´s

:rofl Den är numera på listan :tummenupp

ääh du ville ju ha ett namn som funkar o som går igenom så då drog ja te me de mest uppenbara :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag röstar på Katteriet. Eller "Katteri1"

Glöm alla tramsiga kennelnamn.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Det tar väl ett att tag innan man får uppfödarnamnet registrerat hos Sverak? Det brinner i knutarna om katterna kläcks alldeles strax.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det tar väl ett att tag innan man får uppfödarnamnet registrerat hos Sverak? Det brinner i knutarna om katterna kläcks alldeles strax.

Det tar som sagt ett tag men det är inte hela världen om de är kläckta innan kenneln startas. Hoppas jag, det är inte mitt fel att byråkraterna på Sverak inte kunde tillåta våra namn. För den avgiften man betalar för registreringen så hoppas jag att varumärkesskydd ingår på namnet, 1500:- för ingenting annars :mad:
För övrigt så har jag två kräk, ett jävligt luddigt och ett mindre luddigt. Han på bilden är av rasen Ragdoll som påminner mycket om Birma men de går att skilja genom att kolla maskningen på tassar mm.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Det tar som sagt ett tag men det är inte hela världen om de är kläckta innan kenneln startas. Hoppas jag, det är inte mitt fel att byråkraterna på Sverak inte kunde tillåta våra namn. För den avgiften man betalar för registreringen så hoppas jag att varumärkesskydd ingår på namnet, 1500:- för ingenting annars :mad:
För övrigt så har jag två kräk, ett jävligt luddigt och ett mindre luddigt. Han på bilden är av rasen Ragdoll som påminner mycket om Birma men de går att skilja genom att kolla maskningen på tassar mm.

Ragdoll var min andra gissning. Ragdollarna är extremt ohomogena till utseéndet. Har en blå- och en brunmaskad Birma och jag har sett Ragdolls som ser ut som båda två, medan andra Raggisar kan se ut precis hur som helst.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA