raoul
Ny medlem
En sak jag tänkt på sen jag började köra hoj är att man får rätt mycket konstiga kommentarer av omgivningen.
Ett axplock random uttalanden från första veckorna jag kört hoj till jobbet:
Storchefen: Ska man bli rädd nu?
Jag: Nädå, jag har ju inte ens något ryggmärke.
Fakta: Jag har en blå Honda och kör i ett svart-vitt skinnställ med lite röda ränder och en matchande integralhjälm. Väldigt outlaw, eller så inte...
Kvinnlig kollega från en annan avdelning som jag haft en lång ofrivillig säkerhetsdiskussion med dagen före på damrummet och möter i personalcafeet: Hur gick det!?
Jag: Öh, med vad?
Kollegan: Ja, men du körde ju motorcykel hem från jobbet i går!
Jag: Jo, krm, det gick väl bra...
Jag hade velat säga: Jag kommer ju gående här och kan prata och allt, så nog verkar det ju ha gått rätt bra trots allt. Hur gick det för dig att köra hem med bilen då? :
Fastighetsskötaren som jag träffade i garaget: Oj, oj, en sådan där skulle jag aldrig våga sätta mig på! Aldrig! Nä, jag håller mig till sådana med fyra hjul. (Och så hoppande han in i skåpbilen och for.)
Jag: ...? Avundsjuk??
Äldre IT-kollegan som kör bil & jordfräs: Hur fort går den?
Jag: Öh, jag vet inte riktigt. Som hojåkare är man väl mer intresserad av effekt...
Kollegan: Är det hur fort den accelererar?
Jag: Njä, fast jo, ungefär så...
Städerskan: ÄR DET SANT? Nä-men VAD ROLIGT!
Jag:
(Kanske ska tillägga att städerskan är typ 60 och åkt mycket hoj i sina dar. Vi har en cool städerska!)
Nu vill jag att ni delar med er av de knäppa kommentarer ni fått. Måste finnas folk som hört mycket tokigare saker än det här...Bring it on!
Ett axplock random uttalanden från första veckorna jag kört hoj till jobbet:
Storchefen: Ska man bli rädd nu?
Jag: Nädå, jag har ju inte ens något ryggmärke.
Fakta: Jag har en blå Honda och kör i ett svart-vitt skinnställ med lite röda ränder och en matchande integralhjälm. Väldigt outlaw, eller så inte...
Kvinnlig kollega från en annan avdelning som jag haft en lång ofrivillig säkerhetsdiskussion med dagen före på damrummet och möter i personalcafeet: Hur gick det!?
Jag: Öh, med vad?
Kollegan: Ja, men du körde ju motorcykel hem från jobbet i går!
Jag: Jo, krm, det gick väl bra...
Jag hade velat säga: Jag kommer ju gående här och kan prata och allt, så nog verkar det ju ha gått rätt bra trots allt. Hur gick det för dig att köra hem med bilen då? :
Fastighetsskötaren som jag träffade i garaget: Oj, oj, en sådan där skulle jag aldrig våga sätta mig på! Aldrig! Nä, jag håller mig till sådana med fyra hjul. (Och så hoppande han in i skåpbilen och for.)
Jag: ...? Avundsjuk??
Äldre IT-kollegan som kör bil & jordfräs: Hur fort går den?
Jag: Öh, jag vet inte riktigt. Som hojåkare är man väl mer intresserad av effekt...
Kollegan: Är det hur fort den accelererar?
Jag: Njä, fast jo, ungefär så...
Städerskan: ÄR DET SANT? Nä-men VAD ROLIGT!
Jag:
(Kanske ska tillägga att städerskan är typ 60 och åkt mycket hoj i sina dar. Vi har en cool städerska!)
Nu vill jag att ni delar med er av de knäppa kommentarer ni fått. Måste finnas folk som hört mycket tokigare saker än det här...Bring it on!