kort och konkret svar. plocka av cylindern och kollahårt men nödvändigt
![]()
Har tagit av toppen, hade lite små gropar osv men eftersom förraägaren renoverade hojen så antar jag att det är den gammla topplocket men cylindern såg fin ut inte en enda repa eller något som såg misstänktsam ut, Jag komemr på 2 saker som kan va fel 1 är att comp mäataren jag körde med är paj för den såg inte så fräsh ut ska köpa ny imorron 2 att kolvringarna lagt av men då borde det varit repor i cyllen?![]()
men för helvete.... varför inte bara plocka av cylindern när du ändå är i farten. kan mkt väl vara så att ringarna e slut. jag har ingen vidare detaljerad felbeskrivning så inte lätt att hjälpa till.
Har sett nu efter lite sökning att det står att komp ration ska vara 12,5 +/- 1
Se efter själva
http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_rs_125_2002.php
Komprisionsförhållande och komp är två olika saker (vill minad att det heter så) har du 9-9,5 så är då inte det lågt.
Varför tror du den skurit då?
Har plcokat ner cyllen nu och allt ser bra ut men när jag mätte dena gången låg den på 6. Men när man mäter komp ska alla komponeter sitta på så som förgasare luftfilter osv.
När jag körde så dog den och sedan känndes den mycket segar osv hade inte samma gas respons.
när man komptestar måste du ha full gas och köra exakt lika länge varje gång. annars blir värdena fel.
Hur länge ska man köra då? 5 sek?![]()
Så har skruvat ihop allt nu och fortfarande 6 (med feltemas komp).
En grej jag märkt är att den dör om du gasar fullt under 4000 - 5000 varv kan det va något med de.
Allt ser fint ut i motorn osv kolvringar sitter kvar inte repad eller något sånt vad kan det va för fel?
Bytt toppackning eller kollat så det ser okej ut?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |