Om hojen går dåligt ska du kolla att detta är OK: sladden till tändspolen får inte ha skador för då blir det jordfel och därav tappar den effekt på högre varv, och ifall skadan ligger mot nåt så kan de bli ännu sunkigare och t.o.m. sluta funka, kolla så att det är bra kontakt mellan tändhatten och tändsladden.
Bestycka förgasaren rätt (när du kört en bit och kollar på stiftet så ska de vara gyllenbrut, då menar jag den vita delen av stiftet i mitten).
Är stiftet indränkt av olja har du för stort munstycke och om det ser ut som lite vita/gråa avlagringar eller nåt så har du för litet munstycke.
När du fått inte de rätt så trixar du med nålen och blandskruven för att få den att gå så bra som möjligt. Luftskruven påverkar mest låg och mellanregistret och nålen verkar ändra över hela, fast mest på lite högre varv (min erfarenhet). Kolla så att den inte får tjuvluft mellan förgasaren och insuget.
Se till att luftfiltret inte är igentäppt. Kolla även så att hålet i munstycket inte är repigt eller dylikt, det ska vara helt runt och fint, är det till exempel lite skit eller att det är repor vid hålet så blir "strålen" av bensin ojämn och det påverkar en del.
Kolla så att YPVS:en fungerar och ta loss vajrarna från den och stäng och öppna portarna helt några gånger, det kan ju ha hamnat skit som gör att dom inte öppnas/stängs helt. kolla sedan att YPVS:en är rätt inställd, det brukar vara så att överkanten på porten ska vara i samma höjd som överkanten på utblåset när du vridit på tändningen och den surrat klart (iaf på tzr) sen om du tar bort kåpan till ypvs:en på den sidan av cylinderna som vajrarna går in på så brukar det finnas märken så att du kan se om den står rätt, när du väl öppnar så blir det rätt så logiskt, och man ser lätt hur dom vill att den ska stå efter att den surrat klart. Kontrollera så att vajrarna sitter på rätt plats, och inte är bakvända.
Kolla så att tändningen är rätt inställd.
Ifall allt detta är ok och det ändå inte fungerar bra så kan tändspolen vara skadad eller delvis sönder, det kan hända att tändspolar funkar _delvis_ fast dom är lite sönder och då går hojen illa som fan.
Hjälper inte detta så vet jag inte vad det kan vara, möjligen kass cylinder/kolv.
BTW. 7 bar låter rimligt tycker jag men jag vet inte dom exakta värdena på NSR, och gå o köp en verkstadshandbok på direkten, den kommer att hjälpa dig MYCKET
Lycka till !