Kompensera för nya downpipes på Euro5+

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hade denna text i BMW M1000XR MXR tråden men lyfter det till egen tråd.

Frågar åt en kompis förstås.
Kan euro 5 + med alla dessa lambdasonder (3) klara av att justera bränslet om katalysatorljuddämparklumpen skulle råka ersättas av andra downpipes med kollektor?
Och hur hanteras avgasspjället?
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Hade denna text i BMW M1000XR MXR tråden men lyfter det till egen tråd.

Frågar åt en kompis förstås.
Kan euro 5 + med alla dessa lambdasonder (3) klara av att justera bränslet om katalysatorljuddämparklumpen skulle råka ersättas av andra downpipes med kollektor?
Och hur hanteras avgasspjället?
Rent traditionellt har closed loop på hojar iallafall varit oerhört begränsat (låglast, låga varv). Med detta i åtanke är svaret mer eller mindre nej. Även i closed loop är den ju snålt ställd (för att klara krav).

Den kommer behöva mappas om.

Spjället plockas bort med ett helsystem oftast på alla hojar typ. Då flashar man bort felkoden eller köper någon plugg som eliminerar motorlampan. När man ändå flashar gör man allt på en gång :)
 
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

Top