Jussi_broholm
Ny medlem
jag undrar om det finns kompressor tilll 125 för jag har hört att det finns mopeder? eller anat kul trim
LOL e du 5 år eller?DJM skrev:
RgOlsson skrev:Var det inte en kille som satte turbo på sin rd500 med... Den e ju 2 takt. Inte för ja fattar hur det funkar men ja.
DJM skrev:
Till sin tuta ja, hehe....Mac skrev:
Det skilljer endel mellan en turbo och en kompressor. Det är just det som gör det hela så svårt. Visst det går det att fixa men det är mycket svårt.RgOlsson skrev:Var det inte en kille som satte turbo på sin rd500 med... Den e ju 2 takt. Inte för ja fattar hur det funkar men ja.
:cornspectre skrev:
rs125 skrev:kanske lite ot men peugeot har ju faktiskt en version av jet force 125cc med kompressor
http://www.planetbikes.co.uk/peugeot_jet_forcecomp05.shtml
Aprilia_rs_125 skrev:jag undrar om det finns kompressor tilll 125 för jag har hört att det finns mopeder? eller anat kul trim
StewOo skrev:det finns knappast något färdigt kompressorkit att köpa till din RS, men om man är seriös så kan man bygga av en liten kompressor som har högsta verkningsgrad vid tex. 20 000rpm och uttväxling som gör att man får högsta laddtryck vid 10 000rpm alltså 1 varv i maskin-->2 varv i kompressorn.
Sen hur du skall få topplocket att hålla tätt är en annan fråga. Det finns bla en liten firma här på åland som kan laga kopparpackningar för att sänka kompressionen.
En förgasare som är avsedd för övertryck behövs även. Detta kan bli svårt att hitta i dessa små storlekar.
kanske inte går att ladda så mycket, men 0.1, 0.2 skall nog gå..det höjer ju "imp" faktorn brutalt mycket iaf.![]()
![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand