Om du bygger om till trycksatta org förgasare så får du ut mer effekt och den blir rappare och du kan du ha kvar intercoolern.
De är många saker du måste läsa på om för att de ska funka. Läs nybörjarguiden här på Turboforumet hur man bygger en turbomotor de är samma princip som men trycksatt laddning med kompressor. Där står allt från hur du trycksätter förgasarna och hur du sänker kompförhållandet.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?176421-Turbokonverteringsguide-Nybörjare!
När jag ser kolvarna så ser de ut som smidda högkompskolvar? Om så är fallet måste du sänka kompförhållandet markant. Även med org kolvar blir kompförhållandet för högt om du vill ladda över 0,5 bar! Jag gissar att du vill komma över 1 bar åtminstone och då måste kompförhållandet ner till 9;1 eller ännu lägre neråt 8;1 då kan du ladda mer än 1 bar utan spikning på 95/98 okt. Om de är smidda kolvar måste du mäta upp nuvarande kompförhållande och räkna ut hur mycket du måste höja cylindrarna alt svarva av kolvarna ev måste du både svarva av kolvarna och spacra upp cylinderbanken för att nå ner till 8:1. Jag skulle siktat på 8:1 eller max 8,5:1 då har du ett bra skydd mot spikning och kan köra 95 okt.
Jag tror även generatorn kommer slira på remmen för den har för liten remyta att drivas från. Du måste tokspänna remmen så hårt för att den inte ska slira i detta utförande så axlar och rem kommer ta skada (gå av) En generator går svintung när den laddar de är flera hästkrafter den drar då vilket kräver mer anliggning mot rem, kolla hur mycket anliggning en bil har de är nästan runt hela remhjulet! Varför kan du inte köra med org laddning från motorn den drar mindre effekt och den räcker till bränslepump. Ang bränslepump så måste de vara en högtryckspump som klarar minst 2 bar. Bilpumpar typ volvo 940 eller likn klarar 8 bar så de är overkill och de drar onödigt mycket ström men de är billiga och funkar. Om du är rik så köp en pump som ger bara 2-4 bar för de drar mindre ström. Annars har jag en volvo pump som jag körde min turbohoj med,, bara pma om du inte köper en dyrare pump.