Komprimera min dv-film?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Jag har varit iväg idag och tävlat med bilen och filmade lite av detta och har precis laddat över det på datorn. Det är första gången jag laddar över nåt av det jag filmat men jag fick ihop det till en Avi-fil iaf. Problemet är bara att den är på 2,6GB och det är ca 12 minuters inspelning. Hur ska jag göra för att få det till normal storlek med bibehållen kvalitet? Det är ju inte toppkvalitet nu heller, valde att ladda in det som näst högsta kvalitet då det högsta krävde för mycket utrymme.
Jag prövade att göra råmaterialet till en mpeg istället, den blev då 60MB stor men man ser knappt vad det är för nåt på filmen då :(

En grej till, när jag har fixat det till bra storlek, är det nån som kan sponsra med utrymme där jag kan lägga upp filmen? Gärna nån server som är online 24/7, har ingen plats kvar på min server till hemsidan :(

upp, någon måste väl kunna detta? Vet att det är fel forum, men fler kollar ju här.....

Jo, men jag hade inte så mycket utrymme kvar på nån av diskarna och det sög ruskigt mycket plats med det formatet. Problemet hade dock kvarstått, det ska fortfarande ner till drägliga <100mb typ. Har tmpeg till att rippa dvd-filmer och sånt, kanske ska lära sig att komprimera med det om det går.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick