konbanan!!!!

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
är det någon som vet någon bra sida där det är uppritat hur banan ska märkas ut om ni vet det så kan ni väl skriva in den adressen här
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
tack för det men nu har jag en fråga till hur räknar dom så att säga mål är det pilen åt höger på bilden för pålen åt vänster är väl start
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
korpe skrev:
men någon lär väl veta detta HALLÅ HJÄLP

tyvärr sitter i skolan nu och har inte boken med mej, så tyvärr kan jag inte det riktigt vart det är?? :va
men det ska nog inte spela sån stor roll tidsmässigt, min sämsta tid var 19 blankt & det var första ggn :tungan
 
Last edited:

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Öfvre Östermalm
Hoj
ZX-10R -05
korpe skrev:
tack för det men nu har jag en fråga till hur räknar dom så att säga mål är det pilen åt höger på bilden för pålen åt vänster är väl start

Starten är ifrån mitten. Målet väljer du själv om du vill bromsa in och stanna på höger eller vänster sida!
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Du har ju 3 par koner som står som en passage i början, tiden börjar när du kör genom den sista och slutar när du kör igenom samma på tillbakavägen.
Du skall dock hålla ca 50 km/h när du kör igenom konerna på tillbakavägen. Då ska du bromsa och väja antingen till höger eller vänster.
 

PeterXR

Åker alldeles för sällan!!
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
KTM 450 EXC -04
Åk in till Gävle och mät, där står ju konbanan uppställd dygnet runt! :tummenupp
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
fur skrev:


om ni tittar på länken över och drar ner fullt så ser ni kon banan (start) står det ju vid ena pilen den andra står det (gräns för tidtagning bromsansättning) så ifrån (start) pilen till pilen för (gräns för tidtagning bromsansättning) har man alltså max 20sek på sig för att klara det är det så eller är det jag som är ute och cyklar
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Vad jag har fattat så är "gräns för tidtagning bromsansättning" den punkt där man både börjar och slutar ta tiden. Och det är 20 sek som gäller.
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
men vad är starten till för då i så fall??? jag trodde det var där dom börgade ta tiden men men så kanske det inte var då
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Tänk på att man vinner tiden i konerna och inte på vägen tillbaka och öva mycket på vändningen längst ner där finns mycket tid att hämta.

Tänk på att hålla jämn gas innan inbromsningen och ta dom tre sista konerna till att förbereda bromsningen på.

Sen är dom inte så kinkiga på tiden 20 eller 22 sek spelar mindre roll dom vill se balans och kontroll.
 

ake_fisk

Member and founder of - PoK -
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750
Långa farbron skrev:
Tänk på att man vinner tiden i konerna och inte på vägen tillbaka och öva mycket på vändningen längst ner där finns mycket tid att hämta.

Japp håller med..Där du verkligen kan plocka tid är mellan konerna....Vet i fan när dom stannar och startar klockan...men tids gränsen är lätt att klara..Jag körde upp på en CB750, inga problem att ratta runt den...

Lycka till
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top