Daniel
Guest
Någon som vet vad som händer vid montering av sådana luftfilter? Bättre ljud? eller bättre drag i maskinen? eller vad?
Lite bättre ljud, lite extra tryck i bitarna. Lättare att mecka. Men det stänker lättare skit på filtret.Daniel skrev:Någon som vet vad som händer vid montering av sådana luftfilter? Bättre ljud? eller bättre drag i maskinen? eller vad?
Väldigt olika! I min DT50 med 24mm mikuni gick jag upp från originalets 145 till 210. Testade aldrig med luftburk iof men ändå.Hammet skrev:är väl ganska prisvärt.....hur mycket ska man gå upp i munstycke när man byter???
Daniel skrev:Någon som vet vad som händer vid montering av sådana luftfilter? Bättre ljud? eller bättre drag i maskinen? eller vad?
Ett Higflowfilter, Open Ari filter osv...ett sånt man trycker direkt på förgasaren.mustic skrev:och koniska luftfilter är vad???
Nisse Järnet skrev:Ett Higflowfilter, Open Ari filter osv...ett sånt man trycker direkt på förgasaren.
Om ni vill ha ljudet men inte orkar köpa ett filter så går det utmärkt att plocka bort "locket" till luftburken.
Olle skrev:blev inte alls samma ljud på min... provade att ta bort locket innan jag köpte det koniska och det va inte i närheten
Poffer skrev:När jag tar bort min kåpa så låter min som fan! Som värsta crossen. Skulle aldrig gå att köra så. Hade väckt hela området Men det e kul o köra med det så på fjället
race skrev:ööh tänke på en grej! om man e ute å åker å de börjar regna, tar den inte in vatten i förgasaren då?? om den gör de så lär den juh gå ganska dåligt!?!?!?!?!?
Anders
Det är just sådant som filtret är till för att stoppa.race skrev:ööh tänke på en grej! om man e ute å åker å de börjar regna, tar den inte in vatten i förgasaren då?? om den gör de så lär den juh gå ganska dåligt!?!?!?!?!?
Poffer skrev:Jag funderar på att köpa det, men frågan e om det är värt allt besvär. Som att sätta på plastpåse när jag tvättar, riskera att få in skit m.m. Känns som att det blir mer jobb an vad ljudet är bra.....
Olle skrev:nej poffo!! det är inte särskilt mycket jobb, och ljudet vill du ha!!
/Olle
Mmm, skryta och styla bara för att man tagit RR-licens...dessutom kommer man börja köra med SC på Gelleråsen från och med i år!!!SpeedAbuser skrev:Har man tänkt börja köra RR med sin hoj är det ingen bra idé att montera koniskt eftersom man enligt svemos reglemente måste man ha en luftburk som är utformad så som standard är på de flesta hojar idag.
Poffer skrev:Jag vill fan inte riskera att det kommer in skit o vatten. Då kör jag hellre med ett diskret ljud........
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |