Koniska Luftfilter

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Var kan man köpa? nån som vet något bra/billigt ställe? Det ska passa till suzuki rg 125f -92. //Chrille

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
har micro koniska luftfilter?

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det kommer inte att göra nån skillnad, bara så du vet. Förutom en massa flås och dånljud.

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
nån som vet nåt som passar nsr:en (gamla asså)
och om man måste göra några modifigeringar, och isåfall vad?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
zippo skrev:
nån som vet nåt som passar nsr:en (gamla asså)
och om man måste göra några modifigeringar, och isåfall vad?

För att sätta konsikt på NSR måste du göra en "anordning" på den tratten som går från luftburken till förgasaren eller köpa ett vinklat luftfilter. För annars tar ramen i. Om det passar är ju bara att köpa ett universal med utmåttat efter din förgasare.

EDIT: Har också läst att det inte ska vara bra att sätta konsikt på dom gammla NSRén pga av nån konstiga luftströmmar så när man körde lite fortare så fick den inte så mycket luft den behövde, blev nått konstigt sug under tanken. Dock vet jag inte om detta stämmer men jag skulle iaf behållt luftburken om jag hade haft den gammla modellen för har för mig att jag har läst detta på fler än ett ställe.

Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Du måste sätta i ett större huvudmunstycke och troligtvis justera nålen lite. Annars kommer luft/bränsleblandningen bli fel och motorn kan fara illa.

Jag har också hört att det inte är bra att mixtra med bränsleblandningen på NS/NSR:eek:rna. De bränner gärna hål i kolvarna tydligen.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Killawife skrev:
Du måste sätta i ett större huvudmunstycke och troligtvis justera nålen lite. Annars kommer luft/bränsleblandningen bli fel och motorn kan fara illa.

Jag har också hört att det inte är bra att mixtra med bränsleblandningen på NS/NSR:eek:rna. De bränner gärna hål i kolvarna tydligen.
:D opps... kanske borde bestyckat förgasaren.. men vi säger att de var fel stift.. :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...