Konsekvenser?

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej på er allihopa! Hoppas ni har njutit av det underbara påskvädret, det har jag iallafall!

Det är en sak jag funderat på under den tid jag varit medlem på detta forum, och det är det här med konsekvenser av sitt handlande.

Om man kör 200 km/h och blir tagen av polisen för att man kört för fort, hur kan man då klaga på polisen för att de stoppade en och tog ens körkort och sen ge sig ut och köra mc utan körkort?

Jag kan tycka att det klagas en hel del på polisen för att man blivit av med sitt körkort och jag förstår inte varför. Om man är ute och kör och kör för fort så får man ju vara medveten om att man kan få böter och/eller bli av med körkortet, eller har man helt missat att det finns hastighetsbegränsningar och lagar i landet?

Skulle aldrig påstå att jag inte kör för fort utan det händer väldigt ofta, men jag vet att om jag åker fast så får jag pröjsa böterna och ev bli av med körkortet och det är ingen annans fel än mitt eget.

Jag tänker inte säga åt folk att köra saktare eller nått utan det är upp till var och en. Det jag vill ha sagt är att sluta gnäll om ni gjort fel och fått böter och/eller körkort indraget för att NI själva gjort fel, ta konsekvenserna.

Nu ska jag sova och drömma fina drömmar om en ny fin hojj som man kanske får råd med någon gång!

Ta hand om er där ute!

Sedis

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
True true! jag har betalat mina x antal böter tack.. och nu betalar jag det i annan valör än pengar. :(

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sedis, du gnäller över något du utan vidare kan hoppa över (det är ingen som tvingar dig att läsa jag-blev-av-med-körkortet-gnället) och beklagar dig över att andra gnäller över något som påverkar deras liv ganska mycket. Whats up? Har du käkar något olämpligt?

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Bingo

Kanske har käkat något olämpligt..*funderar*...påskmat...kan påverka humöret när man bara äter det en gång om året...

Självklart så kan det påverka ens liv att bli av med körkortet men det är ju ingen annan än en själv som gjort så det blivit så.

Konsekvenser av handlandet.....

Det är ingen som tvingas att läsa någon tråd överhuvudtaget...så du var ju inte tvingad att läsa denna...men eftersom folk skriver här på ett öppet forum så måste ju andra ha rätten att reagera och kommentera så som du gör i detta fallet...eller hur?

Sedis

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Jag kör en hoj som man hinner upptäcka polisen
'om' man skulle komma upp i några högre hastigheter! :1pajas

Vissa kanske skulle tänka i dessa banor med! Om man förlorar körkortet titt som tätt! :whip

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Sunda tankar! Har fler än en gång reagerat över trådar om polisens dåliga agerande när det i själva verket är den som kört för fort som gjort felet. Polisen gör ju bara sitt jobb!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...