Visserligen reklam-mail jag får från Tidningen Market (vet inte riktigt varför, men dom "förgyller" min mailbox iallafall...)
Och visserligen inget förvånande eller chockerande, men man kan ju inte annat än att bli trött på det hela...
i Måndags, 1/12-2012, kunde man läsa artiklarna och framför allt rubrikerna:
Stora förluster för Lidl och Netto
Kedjorna har tillsammans förlorat flera miljarder på sina satsningar i Sverige.
och
...och allt fler nobbar lågprismaten
Lågpriskedjorna har svårt att behålla kunderna. Så ser utvecklingen ut.
Så idag, 5/12-2012, kom:
Så lönsamma är lågprisvaruhusen
Sju av åtta ökar omsättningen – och lika många går med vinst.
"För många butiker är lågprisvaruhusen ett betydligt större hot än e-handeln. Lågprisvaruhusen säljer för mer pengar och har en bättre kundtillväxt."
"De flesta lågprisvaruhus tjänar bra med pengar.
– Jag är imponerad av siffrorna, säger HUI:s analytiker Per Hortlund."
Tänka sig vad snabbt saker och ting kan vända
Och visserligen inget förvånande eller chockerande, men man kan ju inte annat än att bli trött på det hela...
i Måndags, 1/12-2012, kunde man läsa artiklarna och framför allt rubrikerna:
Stora förluster för Lidl och Netto
Kedjorna har tillsammans förlorat flera miljarder på sina satsningar i Sverige.
och
...och allt fler nobbar lågprismaten
Lågpriskedjorna har svårt att behålla kunderna. Så ser utvecklingen ut.
Så idag, 5/12-2012, kom:
Så lönsamma är lågprisvaruhusen
Sju av åtta ökar omsättningen – och lika många går med vinst.
"För många butiker är lågprisvaruhusen ett betydligt större hot än e-handeln. Lågprisvaruhusen säljer för mer pengar och har en bättre kundtillväxt."
"De flesta lågprisvaruhus tjänar bra med pengar.
– Jag är imponerad av siffrorna, säger HUI:s analytiker Per Hortlund."
Tänka sig vad snabbt saker och ting kan vända