Konstig reklam. Hjälp!

Smagatusk

Guest
Hej!

Så här har det börjat se ut i min dator de senaste dagarna.

Prtsc.jpg

Vissa ord - helt random - blir länkar till Buzzwok, en harmlös skämtsida förvisso, men det är fruktansvärt irriterande. Jag ser det ÖVERALLT!

Finns det bra adblocker eller nåt? Jag kan ingenting om sånt här.

Hjälp?

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Inte för att vara sådan men det där ser i mina ögon ut att vara något skräp du fått i din läsare.
har du rensat datorn ? uppdaterade malware program (anti virus anti malware osv) ?
bankärenden och köp på Internet mm bör väl undvikas tills du är säker på att den är fri från skräp, men det är väl ganska självklart.

Smagatusk

Guest
Inte för att vara sådan men det där ser i mina ögon ut att vara något skräp du fått i din läsare.
har du rensat datorn ? uppdaterade malware program (anti virus anti malware osv) ?
bankärenden och köp på Internet mm bör väl undvikas tills du är säker på att den är fri från skräp, men det är väl ganska självklart.
Ja, det är det säkert... Jag vet inte varifrån jag har fått det ifrån, dock.

Det med anti-anti-allt är jag som sagt dålig på, men har gjort mina bankärenden i vanlig ordning. Hoppas inget skiter sig.

Smagatusk

Guest
Finns en "importera bokmärken" under knappen längst upp till höger.

Ok, tack! Det är gjort nu. Hur gör jag nu för att slippa den extra toolbaren jag fick under adressfältet och hur gör jag för att slippa trycka 2 gånger för att få fram favoriterna?

Det verkar vara lite jobb med att byta webbläsare...:gnissla

Återigen, tack för hjälpen alla.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ok, tack! Det är gjort nu. Hur gör jag nu för att slippa den extra toolbaren jag fick under adressfältet och hur gör jag för att slippa trycka 2 gånger för att få fram favoriterna?

Det verkar vara lite jobb med att byta webbläsare...:gnissla

Återigen, tack för hjälpen alla.
Allt du vill ändra finns under fliken verktyg.
Och under bokmärkesfältet.

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Toolbar hängde nog med automagiskt, gå in i kontrollpanelen och radera det i program.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Rensa bort adware och spyware med AdAware från Lavasoft. Gratis och hittar det mesta.
http://www.lavasoft.com/

- - - Updated - - -

Rensa bort adware och spyware med AdAware från Lavasoft. Gratis och hittar det mesta.
http://www.lavasoft.com/

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det är väldigt vanligt att man erbjuds en Toolbar när man installerar något gratisprogram eller annat skit. Men som oftast brukar det finnas en liten kryssruta man kan kryssa bort för att slippa sånt irriterande skit. Troligtvis har du missat göra det och det är lätt hänt för dom brukar försöka gömma dom alternativen väl. Har man tur brukar toolbars kunna avinstalleras manuellt i programhanteraren men jag har varit med om att den enda lösningen varit att installera om hela Windows från början igen. Sånt där skit har en förmåga att klistra sig fast tyvärr....

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen