staffan_e
Ny medlem
Tja!
HAr ett lustigt beteende på min kawa zxr750 -91.
HAr nyligen gjort ventiljustering på den.
Kört en ca 40 mil sen ventiljusteringen.
Märkte att helt plötsligt att tomgången var låg och hojen nästan dog vid rödljus och stop.
går lite upp och ner vid tomgången (väldigt lite) men märkbart.
prova höja tomgången så gick det bra igen.
Men dagen efter jag skulle ut igen var den hellustig, visserligen kall men efter att jag värmt upp den lite så prova jag göra ett gas pådrag, sen släppa för att sjunka ner i tomgång igen (stillastående). då sjönk den så lågt att den nästan dog? är den kall så dör den på dirr.
Så helt enkelt så vill den inte hålla tomgången efter ett gaspådrag, kan var lite problem att komma iväg då man får gasa upp den lite från stillastående.
annars så går den som en klocka, får den in tjuvluft nånstans eller vad är problemet?
Är de min mekaniker som kladdat till det när han justerat ventilerna?
HAr ett lustigt beteende på min kawa zxr750 -91.
HAr nyligen gjort ventiljustering på den.
Kört en ca 40 mil sen ventiljusteringen.
Märkte att helt plötsligt att tomgången var låg och hojen nästan dog vid rödljus och stop.
går lite upp och ner vid tomgången (väldigt lite) men märkbart.
prova höja tomgången så gick det bra igen.
Men dagen efter jag skulle ut igen var den hellustig, visserligen kall men efter att jag värmt upp den lite så prova jag göra ett gas pådrag, sen släppa för att sjunka ner i tomgång igen (stillastående). då sjönk den så lågt att den nästan dog? är den kall så dör den på dirr.
Så helt enkelt så vill den inte hålla tomgången efter ett gaspådrag, kan var lite problem att komma iväg då man får gasa upp den lite från stillastående.
annars så går den som en klocka, får den in tjuvluft nånstans eller vad är problemet?
Är de min mekaniker som kladdat till det när han justerat ventilerna?