konstiga små pluggar på visiret???

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Köpte ett röktonat visir idag till min shoei-hjälm, det sitter 2 små vita konstiga pluggar på visiret :va

Nån som vet vad detta är? Dom verkar ju inte ha någon som helst funktion, tar man bort dom så får man ju små hål i visiret. Det skickades dessutom med extra såna här pluggar i förpackningen...

vill ju inte ha såna på visiret, ser ju skitskumt ut

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
$noop skrev:
Köpte ett röktonat visir idag till min shoei-hjälm, det sitter 2 små vita konstiga pluggar på visiret :va

Nån som vet vad detta är? Dom verkar ju inte ha någon som helst funktion, tar man bort dom så får man ju små hål i visiret. Det skickades dessutom med extra såna här pluggar i förpackningen...

haha... ja du..... fundera lite till på det:)

en ledtråd! TEAROFF

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
GSXR 1000K7
$noop skrev:

Det är till för "pinlock" ett extra visir som du fäster i pluggarna...är helt omöjligt att få det att imma efter det! Jag fick med ett till min nya hjälm(Shoei xr 1000) grymt imponerad! Köp till ett pinlock du med!

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
eller istället för tearoff skulle det kunna vara fästpunkterna till pinlock-visiret ( så det inte immar igen ) som man fick till hjälmen.......... :tungan

EDIT: sjukt vad snabbt alla svarar här.......... aldrig får man vara först :huvet

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Tack för svaren! Lite synd bara att det blir lite fult på visiret bara...dessutom fick inte jag något extravisir till min hjälm när jag köpte den, har iofs inga fästen på mitt klara visir som man fick till.

nån som vet ifall alla extravisiren till Z-One har dessa snabbfästen?

Edit: Tog reda på frågan igår och det är bara Shoeis klara och mörktonade visir som har dessa pinlockfästen, spegelvisiren har det inte.

Dessa pinlock-visir började med Shoei förra året så det var inte så konstigt att jag inte fick något extra med min hjälm.

Last edited:

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Verkar ju funka bra med pinlock-visiren! Ska kanske montera fast mitt nån gång :7peta

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Edit: Tog reda på frågan igår och det är bara Shoeis klara och mörktonade visir som har dessa pinlockfästen, spegelvisiren har det inte.

Mitt spegelvisir har!? "shoei" :va köpte det på mcvaruhuset stockholm! hemmabygge? :tungan

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
$noop skrev:

Mitt Shoei spegelvisir har det också. Köpt på MC-varuhuset. Ett pinlock ska också följa med i låddan när man köper Shoei.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
TrueBlue skrev:
Mitt Shoei spegelvisir har det också. Köpt på MC-varuhuset. Ett pinlock ska också följa med i låddan när man köper Shoei.

Hmmm :va det var ju konstigt? Det var iallfall vad dom på butiken sa där jag var o frågade...jaja...

Tycker iallafall dom kunde gjort fästena i transperent plast istället för helt vita, då hade dom blivit lite mer osynliga åtminstone.

Ska nog köpa ett innervisir när det blir lite kallare ute och imma är ett större problem än nu. Kostade lite under 250:-

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...