Konstigt erbjudande Tradera!

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Fick ett mail från en person som vill betala 800USD till mitt paypal konto för en Sony-Ericsson P1i som jag har på Tradera! Jag vet att man inte får sälja någonting utanför Tradera... men vad tror ni blir jag blåst eller vad om jag skulle sälja till honom?

Bifogar vår mailkorrespondens:

Hello,
i live in uk and here is my address below:

Jeffrey Steven
19 Squadron Drive
West Durrington
Worthing, West Sussex
BN13 3SL
United Kingdom

but i want you to ship the item to my son who went to the missionary school in nigeria and here is the address below:

Name: Olalekan Ademola,
Address: # 4D Akinlade Alekuwodo Street,
City: Osogbo,
State: OSUN STATE,
Zip Code: 230001,
Country: Nigeria.

Olalekan Ademola is my son friend

so kindly send me your full name and your paypal email address for the payment to be done,

thanks..

--------------------------------------------------------------------------------
From: tobbe-karlsson@hotmail.com
To: jeff_steven1@hotmail.com
Subject: RE: Angående Traderaauktion 59752845, Sony Ericsson P1i med Wayfinder GPS
Date: Sat, 8 Mar 2008 07:37:32 +0100

Hi!

800USD you get a new phone for that price! Where should i send it in what case? And do you have any references?

Regards
Tobias Karlsson

tobbe-karlsson@hotmail.com

--------------------------------------------------------------------------------
> From: Jeff_steven1@hotmail.com
> To: tobbe-karlsson@hotmail.com
> Subject: Angående Traderaauktion 59752845, Sony Ericsson P1i med Wayfinder GPS
> Date: Sat, 8 Mar 2008 00:32:09 +0100
>
> **************************************************************************************
> Du har erhållit detta meddelande eftersom en medlem på Tradera vill kontakta dig.
> Din e-postadress blir tillgänglig för avsändaren först om du besvarar detta meddelande.
>
> Viktig information!
> - Det är ej tillåtet med handel av utannonserade objekt utanför Traderas ramar. Sådana
> affärer strider emot våra regler och kan leda till avstängning.
> - Lämna aldrig ut personuppgifter via e-post pga risken för sk "phishing", dvs att
> i bedrägligt syfte samla in personuppgifter/koder.
>
> Läs mer om säkerhet på Tradera, klicka här:
> http://www.tradera.com/service/tradera_security.aspx
> **************************************************************************************
>
> Dear Seller,
>
> I am Jeffrey Steven,I am interested in buying your item which i came accross at Tradera
> Auction Board so i will be paying you via PAYPAL which is the most secure and fast payment of all.. so all you have to send to me for the payment to be made is your Full name and your paypal email address.and i will be paying you $800.00 US DOLLARS for the item and including the shipping cost via POSTEN.I will be expecting your reply as soon as possible to :Jeff_steven1@hotmail.com
>
> Detta meddelande är skickat från:
> Alias: Jeff_steven1
> E-post: Jeff_steven1@hotmail.com

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Att dom inte har nån fantasi, finns väl inte många kvar nu som vill göra några affärer överhuvudtaget om Nigeria på något vis är inblandat. Varför inte köra med Mali, Uganda, Borås eller vad fan som helst?

/perris

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ge han din mail adress som du kopplat till paypal då. Kommer det inga pengar så kommer det inga. Men om det dyker upp så är det ju bara bra.

Om man bara ger ut mail adressen så ska väl inget kunna hända?

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Ge han din mail adress som du kopplat till paypal då. Kommer det inga pengar så kommer det inga. Men om det dyker upp så är det ju bara bra.

Om man bara ger ut mail adressen så ska väl inget kunna hända?

Min mail adress har han redan... Har fått reda på nu att dessa personer som försöker lura oss hederliga Svenskar. Betalar med ett stulet kontokort/konto! Så pengarna kommer alltså in på ens Paypal konto men sen blir man återbetalningsskyldig när den som äger kortet/kontot ser detta. Och då kan varan redan va skickad!

Så jag ska svara denna personen att en banköverföring till mitt konto är det som gäller. Sen skickas telefonen till UK. Återkommer med mer info om han nu ens svarar på mina mail.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Eller ge han mail, spara pengarna o kontakta paypal så kan dom kanske få tag på honom lättare?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ehh det finns ABSOLUT inga p1:eek:r i england till salu, sverige är det enda landet p1:eek:r säljs:banana

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Låt mig se...

-Nigeria
-PAYPAL which is the most secure and fast payment of all
-Missionary school
-My sons friend
-Your item
-DOLLARS

Ge mig din telefon istället så stannar i alla fall luren inom landet.

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Varning

VI har fått cirka 10st sådana mail ifrån olika personer där grejerna ska skickas till nigeria och köparen erbjuder hutlösa mer priser. Sälj inget detta är bluff mail. Vi har lagt ut massa olika saker som sony mobil, skinnställ ect och fått samma mail..... Personligen har jag inte anmält detta för trots vi skickat svar att vi kommer anmäla detta till interpol så fortsätter idioterna skicka mail.

mvh

Stewe

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
skicka ett paket med stenar eller valfritt innehåll istället.
eller ett paker mjältbrand, det var väll populärt för några år sedan :va

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

alumin

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
-
kolla det här då grabbar:

Dear seller,

My name is Miss Sandra Lynn,I am interested in Buying your item which i saw on Tradera Auction. I want the item urgently but as an offer price, I will like to pay $800 USD for the item as I am willing to do this fast due to the urgency. I will make my payment via paypal which is reliable and secured. So you will have to send me your full name and your email address. SO to ship the package i will require POSTEN EXPRESS MAIL for the shipment. So you will have to send me your full name and your email address so as for
me to make the payment through Paypal. I await your soonest response to: lynn.sandra01@gmail.com

---------
Nån timma senare...:)
---------

Hello,
i live in uk and here is my address below:

Sandra Lynn
19 Squadron Drive
West Durrington
Worthing, West Sussex
BN13 3SL
United Kingdom

but i want you to ship the item to my son who went to the missionary school
in nigeria and here is the address below:

Name: Olalekan Ademola,
Address: # 4D Akinlade Alekuwodo Street,
City: Osogbo,
State: OSUN STATE,
Zip Code: 230001,
Country: Nigeria.

Olalekan Ademola is my son friend

I can't bid on the item cause i need the item urgently.so all you have to send to me for the payment to be done is your full name and paypal email address so that i can arrange for the payment as soon as possible.

Väldigt lika mejl som ovan, inte sant:confused: ? Skiljer bara namn och mejl, annars exakt samma adresser...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Skicka enbart en mailadress, har du paypal?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Det är en blåsning. Finns många såna där, där de skickar en "inbetalning" eller en check, med bekräftelse från bank att pengar kommit in till ditt konto. Då skickar du varan. Efter några dagar visar det sig att checken saknade täckning (bankerna kan inte göra denna kontroll på sekunden tydligen) och banken tar tillbaka pengarna från ditt konto. Inga pengar och ingen vara, tough luck. Om du redan gjort av med pengarna är det DU som blir återbetalningsskyldig.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati