GSXR1100R
The older i get the faster i was
Jag har fyrkolvsok (Nissin) på ERF hojen (GSX750R-00) beläggen på insidan slits dubbelt så mycket som på utsidan, kolvarna kärvar inte, vad kan detta bero på
GSXR1100R skrev:Jag har fyrkolvsok (Nissin) på ERF hojen (GSX750R-00) beläggen på insidan slits dubbelt så mycket som på utsidan, kolvarna kärvar inte, vad kan detta bero på
GSXR1100R skrev:Jag har fyrkolvsok (Nissin) på ERF hojen (GSX750R-00) beläggen på insidan slits dubbelt så mycket som på utsidan, kolvarna kärvar inte, vad kan detta bero på
Inte att rekommedera på ett sextimmarslopp, stressmeck med varma bromsar är ingen lek.soppatorsken skrev:Men det är väl bara att vända på beläggen när de är halvslut?
Verkar troligtobruT skrev:en gissning....
det blir varmare på insidan (pga mindre kylande luft)
På anderstorp såg ni inte ut o ha så bråttom när ni tankade iaf, en gubbe till o ni hade hunnit byta beläggen!GSXR1100R skrev:Inte att rekommedera på ett sextimmarslopp, stressmeck med varma bromsar är ingen lek.
Varför hjälpte du inte till dåHanneZ skrev:På anderstorp såg ni inte ut o ha så bråttom när ni tankade iaf, en gubbe till o ni hade hunnit byta beläggen!
/ Hannes
Extremt varmt för bromsbeläggen när man kör RR, bättre kylning på insidan fixar nog detta.-PLM- skrev:Jag tycker det låter skumt! lite skillnad i slitage är det alltid, men inte så mycket som du beskriver.
Är du säker på att oket sitter centrerat över skivan? Ingen egentillverkad okdistans som kanske inte är 100%?
Händer det gång på gång, eller är det första gången du märker det nu?
Är det så på båda bromsoken?
Kanske nån luftbubbla som ligger inne i oket och jävlas?
..och vips så var turbotratten åter tillbaka på våra fordon *internt skämt*GSXR1100R skrev:Extremt varmt för bromsbeläggen när man kör RR, bättre kylning på insidan fixar nog detta.
På med grillvantarna..GSXR1100R skrev:Inte att rekommedera på ett sextimmarslopp, stressmeck med varma bromsar är ingen lek.
Fälgen blockar luftflödet, det får bli turbotratt[tm]Pilsner skrev:På gamla SAAB 99 hade man pga bristfällig design samma problem. Man löste detta genom att ha olika hårdhet på beläggen insida/utsida. Naturligtvis har du ett fel som måste lösas, men eftersom jag antar att du vill ha det fixat innan helgen så är detta ett förslag.
Egentligen har insidan bättre kylning, eftersom gaffelbenet inte skymmer luftströmmen där, -men vad f*n, vem är petig?
pilsner
Den obefintliga hastigheten genererar inte nog mycket kylluft. GASA.GSXR1100R skrev:Fälgen blockar luftflödet, det får bli turbotratt[tm]
valmers skrev:Den obefintliga hastigheten genererar inte nog mycket kylluft. GASA.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |