Otee
Medlem
Tjenare på er, Först vill ta och tacka alla funkisar som ställde upp denna dagen.
Först och främst fick jag höra att ni funderade på att inte ha postering vid ronnie pettersson kurvan bemannad p.g.a. det fanns funkisar tillräckligt.
Detta är nog den postering som får jobba mest efter hårnålen. De flesta riktigt allvarliga avåkningar händer här. Så för mig är det en gåta att ens tänka att depå chefen skulle kunna sköta det från sin postering också. Nu blev det ju bra till slut ändå när ni lyckades ragga upp en som kunde tänka sig att stå där.
Så det är jag väldigt nöjd, är det ingen som vill ställa upp får man väl rycka en person som hade tänkt sig att köra och låta han flagga istället. Då tycker jag att man kan garantera den personen en plats på nästa körning som han vill vara med på. Detta lär ju göra det lättare att smällta att man inte får köra.
Nästa punkt, Slå ihop grupperna. Det är en bra tanke men borde kanske göras på ett annat sätt. Tittade man på passen som jag gjorde mesta dels av dagen så kanske det finns en annan lösning än nuvarande. Varför inte låta samtliga köra sitt första och kanske till och med andra pass. Under tiden låter man någon kolla på hur de olika förarna kör.
Sedan tar man de snabbaste i Gul och flyttar ihop de med Röd. De som inte är så snabba med Grön. Eventuellt får man flytta någon från Grön till Röd också. Sedan låter man vita köra för sig själv. Detta för att få mer homogena grupper.
Släpper man ut folk som har regndäck med folk som kör skurnaslicks kan man räkna med att någon blir för het och försöker hänga på. Låt de som har regndäck/slicks köra för sig själv.
Sedan hade vi ett par avåkningar på rad där blåljuset fick åka ut en gång, man råkade släppa ut gruppen medans ambulansen fortfarande var upptagen och tyvärr fick vi en till som åkte av. Som tur var behövde inte föraren ambulans. Detta får ej lov att hända.
Du som var depåchef bad om ursäkt för att detta hände och sa att detta får ej hända. Hatten av till dig som erkänner ett misstag, Alla kan göra misstag men få vågar stå för dessa. Som sagt stor applåd för detta.
Vi hade ett förare möte vid denna tidpunkten vilket är kanon för att få folket att tagga ner lite. Ni berättar läget på banan och att det är kallt i asfalten och kan vara blött så ta det lugnt. Än en gång bra jobbat av er MEN.
Nu släpps Vit/Röd ut igen ännu en olycka om jag inte minns fel. Det är helt fel att släppa ut folk på bana som kör på så olika varvtider, det är ju inte ett bra sätt att försöka lugna ner folk om man säger så.
I början av dagen sa ni att banlicensen har 30 hojar samtidigt på banan. Vad jag vet så är det väl närmare 50 hoj för träning och 28 eller 30 hoj för tävling. Skit samma det är så viktigt.
Därimot så släpper ni 38 hojar ett pass 36 hoj ett annat och 30+ ett annat pass när ni har sagt att det max 30 hoj samtidigt.
Sedan på slutet av dagen så var det väldigt rörigt om vilken grupp eller vilka som skulle köra. Varför inte sätta upp en Whiteboard och skriva vilka som skall köra näst.
Det var väl allt skulle jag tippa på, se nu detta som konstruktiv kritik och inte att jag bara skäller och allt är skit för det är inte. Men det finns alltid lite jobba med.
Mvh
Andreas medlemsnummer 70
Först och främst fick jag höra att ni funderade på att inte ha postering vid ronnie pettersson kurvan bemannad p.g.a. det fanns funkisar tillräckligt.
Detta är nog den postering som får jobba mest efter hårnålen. De flesta riktigt allvarliga avåkningar händer här. Så för mig är det en gåta att ens tänka att depå chefen skulle kunna sköta det från sin postering också. Nu blev det ju bra till slut ändå när ni lyckades ragga upp en som kunde tänka sig att stå där.
Så det är jag väldigt nöjd, är det ingen som vill ställa upp får man väl rycka en person som hade tänkt sig att köra och låta han flagga istället. Då tycker jag att man kan garantera den personen en plats på nästa körning som han vill vara med på. Detta lär ju göra det lättare att smällta att man inte får köra.
Nästa punkt, Slå ihop grupperna. Det är en bra tanke men borde kanske göras på ett annat sätt. Tittade man på passen som jag gjorde mesta dels av dagen så kanske det finns en annan lösning än nuvarande. Varför inte låta samtliga köra sitt första och kanske till och med andra pass. Under tiden låter man någon kolla på hur de olika förarna kör.
Sedan tar man de snabbaste i Gul och flyttar ihop de med Röd. De som inte är så snabba med Grön. Eventuellt får man flytta någon från Grön till Röd också. Sedan låter man vita köra för sig själv. Detta för att få mer homogena grupper.
Släpper man ut folk som har regndäck med folk som kör skurnaslicks kan man räkna med att någon blir för het och försöker hänga på. Låt de som har regndäck/slicks köra för sig själv.
Sedan hade vi ett par avåkningar på rad där blåljuset fick åka ut en gång, man råkade släppa ut gruppen medans ambulansen fortfarande var upptagen och tyvärr fick vi en till som åkte av. Som tur var behövde inte föraren ambulans. Detta får ej lov att hända.
Du som var depåchef bad om ursäkt för att detta hände och sa att detta får ej hända. Hatten av till dig som erkänner ett misstag, Alla kan göra misstag men få vågar stå för dessa. Som sagt stor applåd för detta.
Vi hade ett förare möte vid denna tidpunkten vilket är kanon för att få folket att tagga ner lite. Ni berättar läget på banan och att det är kallt i asfalten och kan vara blött så ta det lugnt. Än en gång bra jobbat av er MEN.
Nu släpps Vit/Röd ut igen ännu en olycka om jag inte minns fel. Det är helt fel att släppa ut folk på bana som kör på så olika varvtider, det är ju inte ett bra sätt att försöka lugna ner folk om man säger så.
I början av dagen sa ni att banlicensen har 30 hojar samtidigt på banan. Vad jag vet så är det väl närmare 50 hoj för träning och 28 eller 30 hoj för tävling. Skit samma det är så viktigt.
Därimot så släpper ni 38 hojar ett pass 36 hoj ett annat och 30+ ett annat pass när ni har sagt att det max 30 hoj samtidigt.
Sedan på slutet av dagen så var det väldigt rörigt om vilken grupp eller vilka som skulle köra. Varför inte sätta upp en Whiteboard och skriva vilka som skall köra näst.
Det var väl allt skulle jag tippa på, se nu detta som konstruktiv kritik och inte att jag bara skäller och allt är skit för det är inte. Men det finns alltid lite jobba med.
Mvh
Andreas medlemsnummer 70