Konstruktiva åsikter och åtgärdsförslag

Status
Ej öppen för fler svar.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Swedie efterlyser lite åsikter och kreativa förslag så här kommer några. Fyll gärna på ifall inte tråden blir låst...

*Se till att Sveriges största mcsajt lever upp till den positionen. Det ska gå att surfa snabbt oavsett tid på dygnet och antal inloggade.

Åtgärd: byt servrar eller vad som nu behövs göras.

*Ta bort småbuggarna som att inläggen dubbleras och andra småfel

Åtgärd: programeringsmissar?

*Ingen reklam mellan inläggen

Åtgärd: programering/inställningar

*Minska störande flipperreklam

Åtgärd: bearabeta annonsörerna så att de ska tänka lite längre än för stunden. Flipperreklam uppfattas i mina ögon som nästan lika störande som telefonförsäljare och ger mycket badwill.

*Försök mer att låsa inlägg istället för hela trådar. Bra trådar ska inte behöva låsas för att några medlemmar tycker det är kul att provocera pch jävlas lite.

Åtgärd: Lite mer tid läggs på moderering

Ok, inget revolutionerande men det är vad som framkommit tidigare och som en del är missnöjda med.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Du läste nog inte färdigt hela inlägget då jag bad om att ni ska PM:a om det fanns mer åsikter i ämnet som tråden du refererar till handlar om.

Men vi det här då:

1) Servrar byts inte i nuläget. Jag har gjort lite "programmering" där jag lagt till lite custom flat-file cache på SH's riktigt gamla plåster på plåster-script som fortfarande används. Jag märker påtaglig skillnad i hastigheten på startsidan iaf (en början).

2) Dubletter är en bugg i vBulletin i sig. Orsak okänd.

3) Det kommer bli annonser mellan inlägg. Dock ska de vara text-baserade och / eller minst vara oerhört relevanta.

4) Det finns en policy om att annonserna inte får vara allt för störande. Det är inte hemskt som det är nu.

5) Går inte låsa inlägg. Men ta bort. Kan varmt rekommendera att RAPPORTERA INLÄGG. Moderatorer kan inte se och läsa precis allt.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
flipper reklamen är ju värst. surfar bara sporthoj på jobbdator nu förtiden för jobbets brandvägg tar bort alla ads :)

EDIT: jo tyvärr är det illa som det är nu! får ju ont i huvudet av att surfa SH från hemmet. Hellre statiska ads i trådarna utan animationer än flippret som är nu.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Du läste nog inte färdigt hela inlägget då jag bad om att ni ska PM:a om det fanns mer åsikter i ämnet som tråden du refererar till handlar om.

Men vi det här då:

1) Servrar byts inte i nuläget. Jag har gjort lite "programmering" där jag lagt till lite custom flat-file cache på SH's riktigt gamla plåster på plåster-script som fortfarande används. Jag märker påtaglig skillnad i hastigheten på startsidan iaf (en början).

2) Dubletter är en bugg i vBulletin i sig. Orsak okänd.

3) Det kommer bli annonser mellan inlägg. Dock ska de vara text-baserade och / eller minst vara oerhört relevanta.

4) Det finns en policy om att annonserna inte får vara allt för störande. Det är inte hemskt som det är nu.

5) Går inte låsa inlägg. Men ta bort. Kan varmt rekommendera att RAPPORTERA INLÄGG. Moderatorer kan inte se och läsa precis allt.

Tolkar svaren som:

1. "det går så länge det går" istället för att försöka leva upp till kvaliten som positionen att vara sveriges största mcsajt borde kräva.

2. Är det så på andra forum också? Känns som "en bugg som vi struntar i". Är det det enda forumsalternativet?

3. "vi sätter intäkterna före medlemmarnas åsikter"

4. Ett antal medelmmar har påpekat att flipperreklamen är grymt störande. Tror många fler tycker det är störande även om de inte skriver inlägg om det.

5. Skev fel, menade ta bort inlägg. Håller med om att det är bra att rapportera inlägg, nu görs det kanske inte i så stor utstäckning som ni skulle vilja men att låsa hela trådar istället känns inte som en bra lösning. Fler moderatorer istället.?

Vad vi medlemmar kan komma med är att ge feedback så att du och egmont kan hitta och åtgärda problemen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
1)

2)

3)

4)

5)

Ingen mening att svara dig då du inte ändå inte läser / tror mina svar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping