Koppla TV till bärbar dator??

Marsipulami

Guest
Jag har införskaffat mig en ny kraftfull bärbar dator med TV in/ut kort. Detta innebär om jag inte har fel, att det räcker med att koppla in en TV-antenn så kan man se på TV via datorn, ni som kan, stämmer detta?

Om detta nu stämmer, vad för program ska man använda på datorn i så fall och vad för koppling använder man mellan antenn och dator?

:va :va

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ja för att titta på tv från datorn till tv använder jag ett prog som heter Tv-Tool men om det funkar åt andra hållet , de vette 17...

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Är du verkligen säker på att du har TV-tuner i din bäris? I så fall bör du ha en antennigång på datorn. (http://www.chris-tv.com/interface.html)
Det vanligaste är dock att din dator har TV-out och video-in. Då har du oftast en kontakt för en s-video- eller rca-kabel. Med video-in kan du inte kolla på TV utan att ha en extern TV-tuner i form av t ex en vanlig video som skickar TV-signalen till den PC via s-videokabeln.
Var det svar på någon av dina frågor? :hej

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Marsipulami skrev:
Jag har införskaffat mig en ny kraftfull bärbar dator med TV in/ut kort. Detta innebär om jag inte har fel, att det räcker med att koppla in en TV-antenn så kan man se på TV via datorn, ni som kan, stämmer detta?

Om detta nu stämmer, vad för program ska man använda på datorn i så fall och vad för koppling använder man mellan antenn och dator?

:va :va

du har troligtvis inte en TV-utgång dirket i datorn, utan där har du troligtvis en S-video utgång, om du har en ny TV finns det ett speciellt uttag för sådana. men om du har en lite äldre TV så får man köpa en liten omvandlare som omvandlar till Scart kabel som du sedan ansluter till TVn.

nån speciell programvara ska inte behövas. det finns troligtvis i egenskaperna för grafik kortet.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska