HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Snurrar denna (21) tillsammans med växellådsaxeln och den inre stången eller står den stilla och endast jobbar in och och ut när jag använder kopplingen?
Vet att det hela jobbar i oljetryck och det är därför packboxen (32) sitter i en liten ficka i motorblocket för att inte pressas ut. (Motorn måste delas om man vill byta den)
Jag frågar för jag har alltid undrat hur viktigt det är med smörjningen där tryckstången vilar i slavcylinderns kolv. Manualer säger ju att det ska vara lite fett där, men är det mest för att motverka korrosion?
Skulle vara trevligt med svar från någon riktig motordesigner/ingenjör men alla svar välkomnas
Bild från www.partzilla.com
Vet att det hela jobbar i oljetryck och det är därför packboxen (32) sitter i en liten ficka i motorblocket för att inte pressas ut. (Motorn måste delas om man vill byta den)
Jag frågar för jag har alltid undrat hur viktigt det är med smörjningen där tryckstången vilar i slavcylinderns kolv. Manualer säger ju att det ska vara lite fett där, men är det mest för att motverka korrosion?
Skulle vara trevligt med svar från någon riktig motordesigner/ingenjör men alla svar välkomnas
Bild från www.partzilla.com