Tycker det här med att det skulle vara ett garantifel/farbriksfel är lite luddigt. Jag ringde upp Claessons i Bromölla o de hade inte fått in några 660 med kopplingsproblem. De ringer i sin tur vidare till Ktm:s Generalagent för att få svar på mitt påstående om att det skulle vara ett fabriksfel...
Det enda PM som gått ut ifrån Ktm ang. kopplingen är att slavcylindern ska dras fast med loctite , vilket inte var gjort ifrån fabrik. Detta ska automatiskt ha gjorts på alla hojar som varit inne på 100-mila service. Enligt Ktm finns inget annat känt fel på kopplingen. Undrar var den gode Ragnar fått reda på detta o om det verkligen är Ktm som står för den reparationen eller om Ragnar plockar kulor ur sin egen ficka ??
Att bromsvätska skulle vara farligt för koppling eller slavcylinder stämmer inte. Den är uppbyggd likadant som bromscylindern o pumpen är oxå i stort sett samma. Likadana tätningar används..
Däremot måste man se till att få bort ALL den gamla vätskan eftersom den tydligen ska vara vegetabilsk enligt en mc-firma i Kalmar. Får du inte bort all den gamla vätskan , så kan det skära sig när de blandas....
Garanterar inte att det löser dina problem , men det verkar vara samma åkomma , o det löste mina.....