Kopplingsarm Rieju Drac 05

• Thread starter Thread starter Dunhuld
  • Start date Start date

Dunhuld

Guest
Hej!

Renoverar upp en moped åt mitt brorsbarn har dock stött på ett bekymmer och tänkte att någon säkert har skruvat moped och vet vad felet är. Så jag slipper ta isär motorn!

Kopplingsarmen som sitter ner i motorn går att ta ur vilket medför att den åker upp när man kopplar så kopplingen inte tar som den ska. Går att köra men inte optimalt. Det enda som håller den på plats är returfjädern ska det vara så?

Låter som det ska sitta ett c-clips eller något sånt på insidan. Leta reda på en sprängskiss så får du reda på det rätt snabbt. Sitter armen i blocket eller en motorkåpa? Sitter den i en motorkåpa kan du ju bara lägga moppen ner, så oljan inte rinner ut, och skruva av kåpan och se efter. Täta med packningssilikon.

inte så mycket att hurra för men men
http://www.cykelkraft.se/WriteHttpHeader.do?filename=upload/rieju/drac 2005-2006.pdf

p30700297sy8ea.jpg

ok

Ok, jag har kollat sprängskiss ser ingen låsning för armen så det är väll så att fjädern ska hålla den på plats. Men jag ska nog ändå lägga den ner o ta mig en titt för det känns inte rimligt :)

De ska vara en fjäder som håller nere kopplingsarmen, inget annat!
kolla om du satt fjädern fel eller om kopplingsarmen är "rundad" där den ska trycka på staget som går igenom en växelaxel. så att den liksom trycker upp sig själv när de blir tryck på de hela!
har mekat mycke med som am6 motorerna så fråga på!
mvh

Förmodligen nån som har bytt lameller tidigare och inte satt den i rätt läge vid monteringen?
Rätt vanligt misstag:)
Du får öppna kopplingskåpan så du ser att den hamnar rätt.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick