Drog fram knarren efter vinterförvaringen och tänkte ta mig en premiärtur. Kopplingen var lite skum, men men, den har aldrig varit riktigt bra och brukar vara lite si o så innan motortempen kommer upp lite...
Men denna gång så var det klart annorlunda, hojen var omöjlig att hålla kvar när kopplingen drogs in... och när man försökte justera så verkade det ändra sig fram och tillbaka
När jag tröttnat så drog jag isär kopplingen för occulärbesiktning och då visade det sig att en O-ring låg i bitar bakom lamellerna. O-ringen är 116x3 mm (pos. nr 33 i boka) och verkar sitta i själva huset bakom den innersta lamellen (jag tror inte att den ska gå emot lamellen) men i detta fall kanske den har gjort det.
Inga ställen öppna idag och jag måste prova utan o-ring tänkte jag, och det fungerade bra i det stora hela men det "skorrar" lite i dragläget vid start.
Alltså, hur viktig är denna O-ring och tips på vart man kan hitta en mottages tacksamt
Men denna gång så var det klart annorlunda, hojen var omöjlig att hålla kvar när kopplingen drogs in... och när man försökte justera så verkade det ändra sig fram och tillbaka
När jag tröttnat så drog jag isär kopplingen för occulärbesiktning och då visade det sig att en O-ring låg i bitar bakom lamellerna. O-ringen är 116x3 mm (pos. nr 33 i boka) och verkar sitta i själva huset bakom den innersta lamellen (jag tror inte att den ska gå emot lamellen) men i detta fall kanske den har gjort det.
Inga ställen öppna idag och jag måste prova utan o-ring tänkte jag, och det fungerade bra i det stora hela men det "skorrar" lite i dragläget vid start.
Alltså, hur viktig är denna O-ring och tips på vart man kan hitta en mottages tacksamt