Koranbränneri

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kan ingen bara elda upp varenda jävel som ber till något som inte finns? Ok, ungarna som tror på tomten kan vi lämna ifred men annars tycker jag att vi kör häxbål rakt av.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kan ingen bara elda upp varenda jävel som ber till något som inte finns? Ok, ungarna som tror på tomten kan vi lämna ifred men annars tycker jag att vi kör häxbål rakt av.

Fett! Då behöver du bara ha ihjäl 85% av jordens befolkning. Om det bara är ateister som skall bli kvar får du ha ihjäl 97.5% av jordens befolkning.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Äsch va fan, hade man bestämt sig för att bränna bibeln så hade ju kristna flippat ut totalt också...

Bara barnsligt och idiotiskt att förstöra för andra eller försöka neka/idiotförklara människor som tror på nånting, vare sig det är Gud, Allah eller inte tror alls - Vad har du med andra människors tro att göra?

Sen kan man helt klart fråga troende människor vad fan dom har med din/min inte-tro-på-nånting att göra - ogillar helt klart minst lika mycket när folk ska försöka praka på en deras religion..... men i ärlighetens namn, hur ofta händer det? otroligt sällan.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eftersom du uppenbart saknar läsförståelse vore det ytterst bortkastade 500 ord. Och hittar du ett enda inlägg från mig där jag antyder att jag skulle favorisera islam framför någon annan religion skulle jag bli imponerad med tanke på att jag är agnostiker. Däremot gillar jag tanken på religionsfrihet vilket uppenbart inte är något som tilltalar dig med tanke på hur gärna du inskränker den liksom en hel rad med andra demokratiska rättigheter som uppenbarligen inte faller dig i smaken.

Du har slående mycket gemensamt med fundamentala islamister.
Med tanke på att du ALLTID hugger tillbaka så fort nån säger nåt negativt om just Islam så tycker jag mina frågor är berättigade?

Är religionsfrihet demokratisk?

Vilka demokratiska rättigheter är det som inte faller mig i smaken?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Kan inte svara för korvis men personligen tycker jag islam är bra för att då kan jag förtycka kvinnor o kalla det religion/kultur

så du är...muslimsk fundamentalist som ber 5ggr om dagen?

du har inte hojat så mycket den här säsongen va? :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Med tanke på att du ALLTID hugger tillbaka så fort nån säger nåt negativt om just Islam så tycker jag mina frågor är berättigade?

Är religionsfrihet demokratisk?

Vilka demokratiska rättigheter är det som inte faller mig i smaken?

Nejdå, jag brukar ytterst sällan bry mig om någon kritiserar någon religion i sakliga ordalag. Problemet är väl att du och dina gelikar sällan är särskilt sakliga när ni spyr galla. Ni är faktiskt påtagligt lika de islamistiska fundamentalisterna som ni ofta refererar till. Ni är lika onåbara för argument. Ni är lika snabba att förespråka inskränkningar i demokratiska rättigheter för de som inte tycker som er. Ni uppvisar lika lite tolerans för de som tänker/tror annorlunda och framförallt är ni precis lika rabiat förbannade och tycker att knogmackor är befogat när någon är av avvikande åsikt.

Vilka demokratiska länder saknar religionsfrihet? Vilka ickedemokratiska länder har religionsfrihet?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Visst. en storsäljare både i muslimska länder och Usa, Mankellhatet vet Jag inte hur utbrett det är.

Det är ju bara att peta ut och spara den bok man gillar.

Alla som köper minst 5 paket får med en bunt Mohammed teckningar och ett porträtt av Wilks

Släng med en "Stars & Stripes" i paketet och kalla det "Millennium Edition" och framgången är ett faktum

Äsch va fan, hade man bestämt sig för att bränna bibeln så hade ju kristna flippat ut totalt också...

Har du någonsin hört talas om en kristen självmordsbombare?
Han UNA-gubben var säkert iofs kristen, men jag tvivlar på att det var religionen som fick honom att begå sina sprängningar.

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Nejdå, jag brukar ytterst sällan bry mig om någon kritiserar någon religion i sakliga ordalag. Problemet är väl att du och dina gelikar sällan är särskilt sakliga när ni spyr galla. Ni är faktiskt påtagligt lika de islamistiska fundamentalisterna som ni ofta refererar till. Ni är lika onåbara för argument. Ni är lika snabba att förespråka inskränkningar i demokratiska rättigheter för de som inte tycker som er. Ni uppvisar lika lite tolerans för de som tänker/tror annorlunda och framförallt är ni precis lika rabiat förbannade och tycker att knogmackor är befogat när någon är av avvikande åsikt.

Vilka demokratiska länder saknar religionsfrihet? Vilka ickedemokratiska länder har religionsfrihet?

Vilka är "vi"?
Vilka inskränkningar i demokratiska rättigheter pratar du om?
Jag frågade inte vilka andra länder som har religionsfrihet, jag frågade om den var demokratisk?

Jag tycker det är fantastiskt likt AFA det du beskriver här ovan faktiskt, har du blandat ihop mig med nån annan nu?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag såg den pastorn i intervju på TV igår. Han verkade faktiskt oväntat sansad och inte alls speciellt knäpp. Han hade inget emot vanliga muslimer som sköter sig som folk vad jag kunde se. Han kunde även tänka sig att blåsa av detta om han ansåg att syftet med koranbränningen uppnåtts ändå. Exakt vilket syftet var missade jag eftersom jag inte såg början av inslaget. Men något om att visa det sjuka i att fundamentalistiska muslimer bränner biblar och amerikanska flaggor hejvilt, men om han som kristen amerikan bränner koraner så blir det ett djävla liv.

Jag menar inte att det är rätt väg. Men mitt intryck av pastorn var iallafall att han hade funderat igenom detta ganska ordentligt och faktiskt inte bara var en vansinnig kristen jänkepastor i mängden.

Jag såg honom också, han verkar ju rätt bra.
Kul att SVT's reporter kallade honom "halvgalen" pastor medan en arab som fräser saliv på USA's brinnande flagga eller kastar sten i fejset på en bunden kvinna tillhör "en marginaliserad grupp" eller valfri annan SVT-floskel.

Då kommer fredagsfilosofin in:
Är svenska reportrar de värsta rasisterna eftersom de tycker araber som fräser på fanor är naturligt då dessa folk enl reportrarna är lite retarderade? Eller varför är det en sådan milsvid skillnad på folk och folk?

Hoppas han gör det. :)

Aldrig, möjligen fackeltåg i Växjö

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ja, stundtals har du en hel del gemensamt med AFA. Framförallt din förkärlek för att använda våld när argumenten tryter.

Haha våld? Menar du i skriftlig form då eller?
Jag är sällan med om att mina argument tryter. Men kan du inte svara på mina frågor istället?

Hittade just den här nu när du jämförde "oss" med AFA:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kravallpoliser-till-sd-mote-i-malmo_5297507.svd

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1234863/Laddat-for-drabbning-vid-SD-mote-i-Malmo.html

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Ja, där ser du vilka dårar AFA är. Du borde ju se till att alltid ta avstånd från våld som övertalningsmedel men ändå återkommer du gång på gång till hyllandet av knogmackor.

Kan f.ö. ta tillfället i akt och gratulera SD till ytterligare några tiondels procent med nya väljare till följd av AFA-patraskets tilltag.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ja, där ser du vilka dårar AFA är. Du borde ju se till att alltid ta avstånd från våld som övertalningsmedel men ändå återkommer du gång på gång till hyllandet av knogmackor.

Kan f.ö. ta tillfället i akt och gratulera SD till ytterligare några tiondels procent med nya väljare till följd av AFA-patraskets tilltag.

Du vet att "hyllandet av knogmackor" är ett skämt va? Lite som "Ligga?" Eller "har du testat att borra?"

Härligt att du kan få ett skämt om knogmackor att bli till "inskränkningar i demokratin" :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Härligt att du kan få ett skämt om knogmackor att bli till "inskränkningar i demokratin" :D

Nej nej, det är inte jag som får det till det. Det är du. Knogmackorna är bara ett exempel på att du tycker att det finns fall då våld är bra övertalningsmedel.
Inskränkningarna du förespråkar brukar ju gälla vissa religiösas rätt att klä sig som de vill eller att få sina bygglov prövade som alla andra o.s.v. o.s.v.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Nej nej, det är inte jag som får det till det. Det är du. Knogmackorna är bara ett exempel på att du tycker att det finns fall då våld är bra övertalningsmedel.
Inskränkningarna du förespråkar brukar ju gälla vissa religiösas rätt att klä sig som de vill eller att få sina bygglov prövade som alla andra o.s.v. o.s.v.

Jag har aldrig någonsin skrivit ordet "bygglov" på det här forumet, förräns nu.
Vad det gäller religion så är vi åter där igen då, hur var det nu då, var religionsfrihet demokratisk?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har aldrig någonsin skrivit ordet "bygglov" på det här forumet, förräns nu.
Vad det gäller religion så är vi åter där igen då, hur var det nu då, var religionsfrihet demokratisk?

Ja, som jag ser det är religionsfrihet en i raden av de mänskliga rättigheter som skall inrymmas i en demokrati. Däremot är religionsfriheten aldrig överordnad några andra lagar och således knappast något "frikort".
Därav ligger mitt problem med att du så ofta efterspråkar särlagstiftning och inskränkningar för de som har "fel" religion..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år