Tja!
Mitt bidrag får bli detta.
Liten kille utanför Konsum:
Måste du ha hjälm på dig, även när det går så sakta?
Jag: ja, det är så det funkar.
Lillkillen:fegis!
Måste även tala om att jag faktiskt skulle köra ihjäl mig DIRECT, eller kanske efter en liten stund...
Har något mentalt fel i hjärnan. Kör ca 10 000 mil/år med bil. Trött gammalt skåp. Lugna fina mil för det mesta.
MEN när jag sätter mig på en mc så händer det något... Även med en lite snabbare bil.
Börjar alltid lite lugnt, lite uppvärmning sådär 100-160 i 5-10min, sen en omkörning kanske en till. Ligger med i trafik flödet lugn o fin.
Sen minns jag sällan vad som orsakar hjärnan att tappa nästan all vett och sans.
Fullt spätt på landsvägen allt vad det går... En bit in på rödmarkeringen på sexan, tills det dyker upp en bil eller traktor tvärnitar känner adrenalinet spruta ur öronen. Kör lite lugnt nån minut, för att i nästa sekund dra fullt igen.
Känner, nu får jag nog ta en lite mindre väg. Där upprepas proceduren med skillnaden att det går inte köra lika fort.
Summa sumarum:
Motorväg, landsväg, byväg, grusväg det går säkert gasa lite till.(förutsatt folktomt också inga hus)
Det händer även med skåpet emellanåt, bakhjulsdriven Toyota hiace, går köra riktigt fina ställ på grusvägar, vintervägar och blöta rondeller. (Ja, den är tyvärr också "toppad" mätarn ut)
Ja, Jag vet att det är fel,dumt och oansvarigt. Kan inte förstå, jag är mycket lugn som person, stresstålig, brusar sällan upp vare sig på vägen eller hemma.(då ser jag ändå ganska mycket på vägen)
Det är nåt fel i huvudet, alltid fullt medveten om vad jag gör, ändå händer detta gång på gång...