Jan Isaksson
Sporthojsnörd
Ja, är det möjligt att göra korta dämpare som inte låter så mycket? Jag har lite problem med öronen så även om jag använder riktiga proppar så är det jobbigt med mycket ljud från hojen. Det räcker med fartvinden..
Vad är det med motorcyklister och ljud? Ljud är ju nåt man får acceptera när man söker effekt, inte nåt man söker för sakens skull.
https://www.youtube.com/watch?v=ylhsbfQTPDQ
Ja, det från G.P.R ska ju var godkänt men innehåller då en db-killer. Att minska effekten är inte aktuellt. Om jag förstår era inlägg rätt så är det inte möjligt att bygga ett kort och samtidigt tyst avgassystem. Synd! Jag vill bygga en kul cafe'racer och det jag klurar på ska inte ha en lång dämpare. Kom just på MV Augusta Brutale - visst har de korta pipor från en burk under motorn. Jag har inte hört en på riktigt men det är ju en fabrikshoj som ska vara godkänd för gata. Hur gör de? Är det för att det är tre pipor som det kan bli tyst?
Dom har väl gömt en stor ljuddämpare under motorn, strax framför bakhjulet.
Hm! Det är väl så det är. Jag får klura vidare.
Men du har väl en utmärkt ljuddämpare från Triumph ? För det hade jag på Sprint RS.Aha. Då blir det lite extra svårt på min trecylindriga 955cc.
Jo, men jag vill göra en kul caféracer eller en mix av det och streetfighter av hojen. Originaldämpare ser konstigt ut när jag kapar bakramen.
Jo, men jag vill göra en kul caféracer eller en mix av det och streetfighter av hojen. Originaldämpare ser konstigt ut när jag kapar bakramen.
Men när du kör den ser du inte originaldämparen. Väl ?
Vill du nädvändigt ha kortare men bra dämpning så blir det en på var sida.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|