Thermal
:borrar olja.
Jag har tröttnat, måste få mitt elsystem i lägenheten uppgraderat.
Finns det någon som törs gissa vad det kan kosta att dra om elen i en 2:a på ca 50 kvadrat? Det är utanpåliggande installation som gäller antar jag, elcentralen måste nog bytas ut också.
Det är faktiskt lite irriterande att inte kunna köra stereo o mikro samtidigt, även att vara tvungen att köpa en dammsugare med variabelt varvtal bara för att minska startstömmen. Att säkra upp till 10A är inget alternativ, det känns inte så tryggt när kablaget är lindat med vaxpapper. Nej, huset är inte byggt på 90 talet, inte 1990 i alla fall.
Finns det någon som törs gissa vad det kan kosta att dra om elen i en 2:a på ca 50 kvadrat? Det är utanpåliggande installation som gäller antar jag, elcentralen måste nog bytas ut också. Det är faktiskt lite irriterande att inte kunna köra stereo o mikro samtidigt, även att vara tvungen att köpa en dammsugare med variabelt varvtal bara för att minska startstömmen. Att säkra upp till 10A är inget alternativ, det känns inte så tryggt när kablaget är lindat med vaxpapper. Nej, huset är inte byggt på 90 talet, inte 1990 i alla fall.

Last edited:

och be henne tala om var hon vill ha kontakterna! Det manliga könet är begränsade när det kommer till logiskt tänkande av placerandet av elkontakter. ( Med hänvisning till mig själv) Tänk över det igen.
Jag tänke rinte nervärdera din egen kunskap men är du såpass duktig på att klammra kabel att du vill se på installationen varje dag? Med material från Biltema eller dylikt? Vill din hyresvärd att du ska installera själv och ta dit någon som ska kika på det utförda arbetet utan att veta hur du har gjort, om något är skadat i rör osv? Vill du det? Det finns för få människor som har respekt och förståelse för vad el faktiskt är. Jag försöker inte vara dryg, bara ärlig.// E. Lektriker