Blanco
Glad påsk!
- Gick med
- 4 Oct 2004
jag kom in på funderingar angående vad olika saker i hemmet kostar per timme cirkus... Då tänker jag på lågenergilampor, platt-Tv, tvättmaskin, diskmaskin, kylskåp etc...
Jag har bara glatt betalat elräkningen genom åren och aldrig brytt mig speciellt mycket och kommer väl antagligen fortsätta så. men skulle va kul att veta vad det kostar ändå.
Anledningen till undran är att en bekant har så jäkla mörkt hemma och släcker gärna omkring sig för att spara pengar...
Så vad kostar dessa prylar i runda slängar per timme? Vet att det kan bero på hur morderna prylarna är och så, men vi säger morderna standardprylar..
Fortums rörliga är just nu 65.52 öre / kWh
Lågenergilampa 11w:
42-tums Tv:
Tvättmaskin:
Diskmaskin:
Kylskåp:
Fyll gärna på...
Jag har bara glatt betalat elräkningen genom åren och aldrig brytt mig speciellt mycket och kommer väl antagligen fortsätta så. men skulle va kul att veta vad det kostar ändå.
Anledningen till undran är att en bekant har så jäkla mörkt hemma och släcker gärna omkring sig för att spara pengar...
Så vad kostar dessa prylar i runda slängar per timme? Vet att det kan bero på hur morderna prylarna är och så, men vi säger morderna standardprylar..
Fortums rörliga är just nu 65.52 öre / kWh
Lågenergilampa 11w:
42-tums Tv:
Tvättmaskin:
Diskmaskin:
Kylskåp:
Fyll gärna på...
Last edited: