Kostnad för reparation av stulen NSR

Honda_man

Trasig hoj =(
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Nsr 125
Hej.

Är ny har på forumet och har mest hållt till i uddevalla delen av detta forum.

Blev 16 för inte så länge sen. :) Tyckte det var jätte kul och köra.

Men så ska det roliga hända att min Nsr blev stulen och nu för ett tag sen fick jag tillbaka den i bitar + att allt inte fanns. :(

Och det skulle blir dyrt å fixa =/,Lika bra att köpa en ny istället för att reparera den för stora summor. Så jag undrar bara vilken hoj skulle ni köpa?
Har funderat på en ny nsr men det kanske finns finare och roligare hojjar så kom med tips om vilka jag ska titta på. :3freak

Last edited by a moderator:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Försäkring?

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Som sagt försäkring, vet inte vilka avtal du har men jag tippar på att du får betala 25% av den totala kostnaden för att återställa din hoj i det skick den var innan den stals.

Har du ingen försäkring blir det dyrt, Men lite kan du nog sänka kostnaden igenom att köpa beg delar från mc-skrotar, Finns en tråd om sånna här. Så bespara oss den frågan.

Sen, Vad vill du säga oss med din topic? Du är ny så jag förklarar.
Topicen ska säga vad tråden handlar om. Att det handlar om en 125:a är rätt uppenbart eftersom forumet du postade tråden i en forum del som heter 125-delen.

Tänk på det i fortsättningen. Byter nu till mer passande, "Kostnad för reparation av stulen NSR". Ska man vara riktigt noga så kan man också skriva in vilken årsmodell det rör sig om

Mvh, Stefan

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Du måste väll ha försäkrat hojen?
Eller hade du bara trafikförsäkring?
Vilken årsm. var det?

Gör som den vise steffo säger att
kolla runt lite på mc skrotar först
innan du bestämmer dig. Det kan
löna sig.

Mvh, Kristoffer

Edit: :hihi :hihi

Honda_man

Trasig hoj =(
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Nsr 125
Ledsen admins som fick ändra och fixa. :(

hade tyvärr bara trafik, men tack för förslagen ska nog bli billigare att fixa beg. delar. Tack så mycket ska iväg och jobba nu. :död

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Jobbigt, ifs så blir det dyrt i vilket fall, även med helförsäkring.

Hoppas du får till det ;)

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Honda_man skrev:
Hej.

Är ny har på forumet och har mest hållt till i uddevalla delen av detta forum.

Blev 16 för inte så länge sen. :) Tyckte det var jätte kul och köra.

Men så ska det roliga hända att min Nsr blev stulen och nu för ett tag sen fick jag tillbaka den i bitar + att allt inte fanns. :(

Och det skulle blir dyrt å fixa =/,Lika bra att köpa en ny istället för att reparera den för stora summor. Så jag undrar bara vilken hoj skulle ni köpa?
Har funderat på en ny nsr men det kanske finns finare och roligare hojjar så kom med tips om vilka jag ska titta på. :3freak

:fatta! Vart i Uddevalla blev den snodd??? Jag som ställde, min 125-a lite överallt!

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Honda_man skrev:
Ledsen admins som fick ändra och fixa. :(

hade tyvärr bara trafik, men tack för förslagen ska nog bli billigare att fixa beg. delar. Tack så mycket ska iväg och jobba nu. :död

Skaffa halv nästa gång :fakta bättre är det.

Honda_man

Trasig hoj =(
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Nsr 125
Poffer skrev:
:fatta! Vart i Uddevalla blev den snodd??? Jag som ställde, min 125-a lite överallt!

Jag hade vart på fjortis fylla :banana . Så tänkte jag att jag kan ju fan inte köra hem när jag va :fyllisar . Så jag ställde den vid saxenhov gömde den så bra jag kunde. Men så var den borta :( Men jobbigt att dom inte kan låta grejjerna vara. :mad: :mad: :mad:

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Honda_man skrev:
Jag hade vart på fjortis fylla :banana . Så tänkte jag att jag kan ju fan inte köra hem när jag va :fyllisar . Så jag ställde den vid saxenhov gömde den så bra jag kunde. Men så var den borta :( Men jobbigt att dom inte kan låta grejjerna vara. :mad: :mad: :mad:

Harregud, hoppas du hade långt hem! Jag hade ALDRIG vågat ställe min hoj ute sådär, iaf inte utan att låsa den ordentligt. :näsblod

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Alltså det måste du väl fatta själv att det går inte att låta saker stå ute olåsta för då föremålet bli stulet. :kocko

Hej blå ninja, jag har i ett PM till dig beskrivit hur vi inte vill att folk skriver på det här forumet. Har du inte fått det eller rent ut sagt inte läst det? // Stefan

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Jobbigt, dock tycker jag det var väldigt stark utav dig att lämmna hojen och gå hem eller hur du nu gjorde när du druckit. Ansvarsfult beteende! :)

Själv skulle jag ringt far eller mor och bett dom hjälpa mig. Men jag vet ju inte hur dina föräldrar ställer sig till alkohol och dig. Men som sagt, bra gjort att lämmna den även om den blev stulen.

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
Honda_man skrev:
... Vem sa att jag inte låste den?

Lås är bara till för ärliga människor, lås stoppar inte en tjuv som vill sno nåt..
Vet av erfarenhet tyvär.. Två dagar efter att jag fick min splirrans nya Drac så blev den snodd i mitt LARMADE garage när den hade ett klass 3 skivbromslås och en stor kätting runt framhjulet och runt benet på en stor arbetsbänk.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Cuddle skrev:
Lås är bara till för ärliga människor, lås stoppar inte en tjuv som vill sno nåt..
Vet av erfarenhet tyvär.. Två dagar efter att jag fick min splirrans nya Drac så blev den snodd i mitt LARMADE garage när den hade ett klass 3 skivbromslås och en stor kätting runt framhjulet och runt benet på en stor arbetsbänk.

Det avskräcker tjuven om inte annat. Men har tjuvarna bestämt sig finns det inte mycket att göra. Men utan lås. försvinner det direkt.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Cuddle skrev:

Hmm... jobbigt... jag har min hoj olåst med nycklarna i på gården här :rolleyes:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
saxenhof,, uhh hur vågar du....
e det du som kör den blå röda nsren med skinställ??

//Niklas

Honda_man

Trasig hoj =(
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Nsr 125
Nikel skrev:
saxenhof,, uhh hur vågar du....
e det du som kör den blå röda nsren med skinställ??

//Niklas

Nej, det är inte jag har en blå/röd men jag har inget skinställ + att jag inte kör nu alls.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457