Kostnad?

Soojik

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
ingen just nu
Hej, jag skrev en sån här tråd nyss men den bara försvann :confused: så om ni hittar en likadan så får ni ursäkta mig. Men jag undrade iaf om nån kan tala om för mig vad det kostar att ta lätt mc kort nu. Jag fattar att det nog finns ett par 100 sånna här trådar men ingen på första sidan så det får bli en ny tråd tyckte jag. Tacksam för svar.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jag låter denna tråden vara kvar då jag inte har hunnit skapa den ultimata tråden än, där just detta ämne kommer att tas upp.

EDIT: för mig kostade det 8k tror jag, men det var pga att körskolan försenade med vilje. det kan kosta allt från 1.2k (teori+uppkörning ungefär) till 15k du bestämmer (nästan)

Soojik

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
ingen just nu
ok, så om man inte tar allt för många lektioner så kan man klara sig undan ganska så billigt? Säg att man har en morbror som man övningskör istället?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
ok, så om man inte tar allt för många lektioner så kan man klara sig undan ganska så billigt? Säg att man har en morbror som man övningskör istället?

japp. om man inte går på körskola så kommer man i teorin undan mycket billigare (och till 99% i praktiken med :))

Soojik

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
ingen just nu
Nice...Tack för bra svar, nu återstår bara att få ett sommarjobb och knäcka morsan ;)

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Jag kör upp på fredag, om jag klarar det kan jag lägga upp mina utgifter på 125a+ körkort :)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
mitt kosta runt 7k men det går att få betydligt billigare. Eftersom enligt körläraren så sa han att jag borde klara det efter 2 körlektioner, men eftersom min uppkörningstid låg 1 månad längre fram så tog jag 2 till för att vara på säkra sidan, och för att inte glömma det jag lärt mig.

Fimpen_S

Ny medlem
Gick med
12 May 2007
Hoj
XT125X
Jag klarade mig väldigt billigt:)

Teorikurs + böcker-1600kr
Uppskrivning-180kr
Uppkörning-840kr
+ små avgifter för tillverkning av körkort etc...

Tog ungefär 1 månad för mig

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
ja satt och räknade på vad 125 och allt sånt har kostat mig hittils
kom fram till strax under 40 000..
Var fan har jag fått alla dom pengarna ifrån?
Men mitt kk tror jag kostade runt 8k.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mitt går till historien som det dyraste med sina 15-17000 :yoparty

Alrra först blev jag struken från teori kursen så istället för att ha gått den 10-15 juli blev det 10-15 augsti dvs 1 månad efter jag fyllt 16, dessutom va den totalt bortkastad då jag redan kunde allt han gick igenom :3freak

Först skicka farsan mig på tio lektioner bara för att vara säker, dock insåg läraren att jag va ganska foglig och inte ifrågasatte så mkt så han blåste mig totalt genom att bara låta mig köra runt i ett industri område och säga "nej du behärskar inte det här riktigt än" utan att precisera sig i 10 lektioner (Ni annar inte hur grym jag är på lågfarts banan efter det..) (som förövrigt va 50 cm snävare än vvs) sen fick jag en annan lärrare efter att jag dampat på idioten, då klarade jag raskt halva kursen på en lektion, mysko va..

Sen skrev jag upp (58 rätt 30 min kvar och jag hade inte öppnat boken innan, bara gjort två test prov)

Så fint uppkörningstid den 17 oktober, sista på året.
Den 15 oktober fick jag reda på att asset till lärare hade styckt mig från listan till förmån för ett pucko som kugga..

Jag flytta från bonde hålan ystad och till våren körde jag 5 lektioner (återigen ett paket farsan boka..) på en trafikskola här uppe med en asskön lärare, eter 2 lektioner bokades en uppkörning för jag va en av dm bättre han hade haft.

Uppkörningen kom och allt gick bra tills jag började på fel sida påväg tillbaka ur högfartsbanan. KUGGAD

körde 2 lektioner till där jag bara körde högfarts banan och härlig landsväg komentarerna: "Fan va du kör bra men det är tyvär ingen 80 väg" och "DU hade brottom hem va? Du får köra fortare"(slutade med att jag pressade den stackars dtn till max på den kurviga landsvägen) Stärkte förtroendet mer innan uppkörning nr 2. Där min frambroms havirera totalt genom att dränka mig i olja.. KUGGAD

En till lektion som mer va som en mc tur sennare körde jag upp igen. Klarade banorna galant.
Kom ut i trafiken och körde från min uppkörningsgubbe vid 3 rödljus och trodde jag va fet kuggad när vi kom tillbaka och han säger: "Det där gick ju riktigt bra ju" Jag ser ut -->:va
Och han säger ja du ska köra som om du vore ensam och då är det bra att du inte blockerar korsningarna genom att panik bromsa när det slår om till gult. Du klarade det bra här är lappen, körkortet kommer på posten.

Jag --> :rockbanana

Soojik

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
ingen just nu
shit! Snacka om otur. Jag hade nog tappat tålamodet rätt tidigt i den historien.

Jungbark

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Honda NSR125R -89
Jag klarade mig på strax under 2500kr tack vare att jag fick övningsköra med pappa. Fick skriva 2 prov och 2 uppkörningar, på grund utav den där idioten till förrättningsman!! Så fick han sig en rejäl tillsägelse av chefen, efter att pappa ringt och klagat rejält!! Vilket medförde att ajg fick en annan förrättningsman och klarade ALLT perfekt, förutom att jag skulle ha släppt förbi en tant med rullator som stod på andra sidan av vägen vid ett övergångsställe. Men de gick bra ändå:D

Jag tror att det har väldigt stor betydelse vilken förrättningsman man får på uppkörningen.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Min budget
Teorikurs+ böcker: 1000kr
Teoriprov: 180kr
Uppkörning(kuggad idag):840 kr
så hitills runt 2 k, sen blir det ju minst 840 kr till.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Så här blev det för mig.
Hade böcker hemma sedan EU-kort: 0kr
Övningskörning med farsan: 0kr
Uppskrivning: 180kr
Uppkörning: 840kr x2
Så 1860kr och ca en månad tog det för mig.

Och jag blev kuggad p.g.a det vanliga, att han inte såg att jag vred på huvudet. :gnissla
Men jag hade extrem tur, jag fick ny uppkörningstid dagen efter!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3038288 shit! Snacka om otur. Jag hade nog tappat tålamodet rätt tidigt i den historien.
Jag glömde nämna att jag krasha hojen innan jag tog kortet och att jag körde ca 50 mil utan kk så japp det gjorde jag med.

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
mitt gick på 12k kunde knappt övningsköra hemma (farsgubben kör lastbil på italien) så det blev en himlans massa lektioner tror jag kom upp i 14....

Gustavsson

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 125 SÄLJES
Teori : 1500 :-
Körlektioner : 7500 :-
Teoriprovet : 180 :-
Uppkörning : 840 :-
Lån av skolans hoj vid uppkörning : 800 :- Som var obligatoriskt konstigt nog?
Körkort+Fotografering = 200

Tror jag fått med allt nu och om jag fått allt rätt så ska mitt körkort
ha kostat mig sammanlagt 11 020 :-

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
alla ljuger, kortet är skitdyrt...fast pris på 40.000kr eftersom alla som ska ha lätt mc är fuckon

såvitt jag vet så funkar sökfunktionen:tuttar

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...