kostråd!!

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
jag sökte nyss här men hittade ingen tidigare tråd.. jag undrar om det är någon av er som känner till en bra sida med kostråd och tips på vad man ska äta vid hård träning..?

//Evil_H

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Pasta och ryssfemmor är en lyckad kombination om du är ute efter muskler. Vill du vara mer hälsosam kan du ju byta ut ryssfemmorna mot lite snällare blod-doping.

biblioteken har mycket bra böcker i ämnet iaf.... träningskost alltså, inte doping.

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Evil_Henke skrev:
jag sökte nyss här men hittade ingen tidigare tråd.. jag undrar om det är någon av er som känner till en bra sida med kostråd och tips på vad man ska äta vid hård träning..?

//Evil_H

Se till att du kan äta tre riktiga mål mat per dag med mellanmål där i mellan. Se sen till att få i dig mycket kolhydrater(all träning) samt proteiner(styrketräning främst) efter träning för att fylla på de tomma glykogen depåerna i musklerna och levern. Så kroppen går över i en Anabol(uppbyggande) fas där proteinerna behövs.

Gärna långsamma kolhydrater som bräns längre och håller blodsockernivån jämn.
Några korta råd.
Mvh Anders

Last edited:

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Badkarma skrev:
Se till att du kan äta tre riktiga mål mat per dag med mellanmål där i mellan. Se sen till att få i dig mycket kolhydrater(all träning) samt proteiner(styrketräning främst) efter träning för att fylla på de tomma glykogen depåerna i musklerna och levern. Så kroppen går över i en Anabol(uppbyggande) fas där proteinerna behövs.

Gärna långsamma kolhydrater som bräns längre och håller blodsockernivån jämn.
Några korta råd.
Mvh Anders

dom tackar jag för.. det jag skulle behöva veta mer om är vad för sorts mat jag ska äta och så för att få i mej tillräckligt av allting.. om du har ork kan du ju skriva en matsedel på tex vad du äter under en vecka med hårdträning!

Mvh Henke

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Hoj
Honda VFR1200F
Tränar själv hårt, och på www.bk-sportsmag.se kan man hitta lite allt möjligt som är bra att veta om både kost
och träning. Eller så prenumererar man på tidningen, den är riktigt bra om man är träningsnarkoman! :yoparty

Last edited:

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Evil_Henke skrev:
dom tackar jag för.. det jag skulle behöva veta mer om är vad för sorts mat jag ska äta och så för att få i mej tillräckligt av allting.. om du har ork kan du ju skriva en matsedel på tex vad du äter under en vecka med hårdträning!

Mvh Henke

Jag hár gått över från mycket styrka till nästan ren konditions och uthållighets tränig nu. Men principerna är ganska lika.

Vet ej vilken nivå du har på din träning. Så det är svårt att säga hur mycket du skall äta. Men potatis, ris och pasta är bra energikällor för kolhydraterna. Fisk, kyckling, kalkon mm. är utmärkta protein källor. Innehåller även creatinfosfat som hjälper till kroppen att ta vara på lagrad energi snabbt.
Grönsaker och rotfrukter för mineraler och vitaminer.

Sen är det bara att äta och köra på.
Går du på ett gym så fråga någon instruktör eller personlig tränare. Dom hjälper gärna till. Tränar du i Sthlm. så kom förbi på SATS östermalm så kan jag hjälpa dig.

Ps. www.paulun.se finns det väldigt bra böcker som näms tidigare.
ha de gött nu ska jag se på 5'an SAS träningen

Last edited:

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Tränar du i Sthlm. så kom förbi på SATS östermalm så kan jag hjälpa dig.

ha de gött[/QUOTE]

tyvärr så bor jag ute i storskogarna ca 11 mil från sthlm.. jag har inte tänkt att köra nån extrem styrketräning för jag tävlade förr i styrkelyft (67,5kg) och det var slitsamt för min kropp så det kan jag inte längre... men jag har alltid slarvat med kosten så jag tänkte ta tag i det nu.. du/ni ska ha tusen tack för råden iaf.. nu har jag lite att gå efter..

//Henke

Last edited:
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...