kraschade bågen..någon med lite kunskap om kroppen?

zennagbg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
göteborg
Hoj
suzuki gsxr 1000 k5
hej skriver mitt första inlägg hår på forumet,tråkigt bara att det måste handla om detta..

var ute i lördags här i gbg och lekte lite,så gick det lite väl fort i en skarp kurva och fästet var inte riktikgt där..(kompisen körde bakom,minns knappt själv) så jag la hojen och flög av,tog emot mig med högerhanden och sen vet jag inte..låg på mage när kompisarna lyfte upp mig,jag var aldrig avsvimmad dock rejält chockad,väl på sjukan konstaterades att jag brutit höger handled,svullet ben,skrapade knän och ingen känsel från höger axel och arm-vilket också gör mig nojig,nu har det gått nästan 2 dygn läkarna ska magnetröntga imorgon ifall att det e nåt med axeln (den e inte bruten iallafall),men hitills tror dom att det e svullnaden som trycker på nerverna så att jag inte kan röra armen,kan dock röra fingrarna och små rörelser med armen i vissa lägen,någon som vart med om detta?som kanske kan dela med sig?...e bara så j-a nojig för armen,kan jag bara använda den igen så e jag nöjd..


tack på förhand.
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Svullnader efter trauman kan ibland uppstå som i sin tur trycker på nerver och orsakar en "förlamande känsla" det brukar lägga sig när svullnaden gått ner men man brukar alltid göra en magnetröntgen eller en CT för att utreda just varför du har det så här.
Du får troligen veta betydligt mer om din arm efter du har gjort din röntgen alt. när du pratar med din läkare som sett sina röntgenbilder.

Jag har när min rygg krånglar stora problem att lyfta höger ben, känner inte var jag sätter ner foten etc, visst är det äckligt men det är skönt att veta att det "bara" beror på svullnader runt min ryggrad samt nerver i kläm.

Önskar dig lycka till imorgon.
 

zennagbg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
göteborg
Hoj
suzuki gsxr 1000 k5
Mrs. Laphroaig skrev:
2396277 Svullnader efter trauman kan ibland uppstå som i sin tur trycker på nerver och orsakar en "förlamande känsla" det brukar lägga sig när svullnaden gått ner men man brukar alltid göra en magnetröntgen eller en CT för att utreda just varför du har det så här.
Du får troligen veta betydligt mer om din arm efter du har gjort din röntgen alt. när du pratar med din läkare som sett sina röntgenbilder.

Jag har när min rygg krånglar stora problem att lyfta höger ben, känner inte var jag sätter ner foten etc, visst är det äckligt men det är skönt att veta att det "bara" beror på svullnader runt min ryggrad samt nerver i kläm.

Önskar dig lycka till imorgon.



ja det blir väl klarare imorgon hoppas jag,man blir bara så nojig över förlamningar och sånt..tack tack
 

0scar

Guest
Mrs. Laphroaig skrev:
2396277 Svullnader efter trauman kan ibland uppstå som i sin tur trycker på nerver och orsakar en "förlamande känsla" det brukar lägga sig när svullnaden gått ner QUOTE]

Alldeles korrekt. du behöver inte oroa dig, ge det lite tid och låt armen vila så blir det bra igen. :)
 

zennagbg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
göteborg
Hoj
suzuki gsxr 1000 k5
ok tack grabbar,man behöver några lugnande ord när man krashat och tankarna sprider sig..tack
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
zennagbg skrev:
2397242 ok tack grabbar,man behöver några lugnande ord när man krashat och tankarna sprider sig..tack


man blir lätt paranoid vid sånt här..
ett tips är att aldrig kolla nätdoktorn..
sökerman på on i halsen får man 10 olika svar vid alltid cancer el tumör dyker upp :rolleyes:
 

zennagbg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
göteborg
Hoj
suzuki gsxr 1000 k5
ja det har du nog rätt i,fick veta idag att det ser ut som en mjukdelsskada i/runt svullnaden på halsen,
"inget allvarligt" var första kommentaren,men ska gå igenom allt imorgon med en läkare, men det känns verkligen helt fuckat när armen e nästintill orörlig och stel..
 

joens

TSK racing team
Gick med
24 Jan 2006
Ort
mitt i skåne
Hoj
ktm620sc supermoto kawasaki 1000rx
Hej kul att du inte slog dig mer:tummenupp
Jag fick för en massa år sen en blodutgutning vänster axel och det gjorde att så fort jag var stilla länge tex som när man hade sovit så gick det inte att röra armen ...... fick ta med den andra och skaka igång den igen:)
Det tog inte så lång tid innan det fixade sig.
krya på dig.
Mvh joens
 

zennagbg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
göteborg
Hoj
suzuki gsxr 1000 k5
tack,ja bara armen går att använda så skiter jag i resten som sagt..

jag hade ett riktigt ryggskydd och arlen ness racingjacka(till salu) riktiga
handskar också,tyvärr bara jeans.hade jag inte haft detta på mig så hade
det nog slutat väldigt annorlunda-trots att det inte gick så fort..det tar rätt bra även i låga hastigheter..trottoarkanter o sånt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top