Kraschade min nya 528

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jahapp, klart att jag liksom BB ska kana på regn, men i 110 såklart.

Körde ner på motorvägen i normal hastighet. Det låg en buss i vänstra körfältet och jag la mig i högra för att köra om den(som, alla andra gjorde).
Helt plötsligt tar nån tag i min bil och tvingar den att följa spåren i asfalten och sen börjar bakvagnen glida en bit, mer..... ännu mer och weeehaaaa nu snurrar bilen utav bara fan och bussen får bromsa in så jag inte snurrade in i honom. Jag kom över på hans körfält och fortsatte att snurra, slog i med vänstra sidan nere i diket i kanske 80km/h+. Det skakade till lite och jag for ut från bilen och ställde mig att kolla på den.

Oj, många delar från fronten som ligger i gräset. :(

Då kommer det en tant som frågar om jag är chockad och tar tag i min arm för att hålla mig på benen. Visst, jag låter henne krama mig då..... Jag fick sitta i hennes bil och sen ringde jag bärgningen. Hon körde mig hem där jag skulle köra iväg med M5arton men alla vätskor hade läckt ut nu under tiden och batteriet var kasst - den startade inte såklart :rolleyes:

Fick tag på farsan så han körde mig till jobb.

Jaha, jag ville ha ihjäl någon men till och med chefen var trevlig mot mig idag. Jag som hade hoppats på att få skylla på tillfällig sinnesrubbning i rättegången när jag hade vridit nacken av henne. :p

Nu återstår en sak: VILKEN BIL SKA JAG NU KÖPA?
Mycket, MYCKET sugen på att köpa den feta alpina B12 som står på Jarls Bilar här i Hbg nu eller ska jag köpa en ful liten Micra bara för att ha? :confused:
Jaja, mitt liv är en hora utan slut. Hoppas min hoj e klar till helgen kanske och på bättre väder(?)!!! *I wish*

750RR

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Du ska nog inte ha en Micra... Men kanske en Volvo. Köp en gammal hög som rullar. Det är ju hoj du ska köra, pöjk!
:tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
maverick_750rr skrev:
Jahapp, klart att jag liksom BB ska kana på regn, men i 110 såklart.

Körde ner på motorvägen i normal hastighet. Det låg en buss i vänstra körfältet och jag la mig i högra för att köra om den(som, alla andra gjorde).
Helt plötsligt tar nån tag i min bil och tvingar den att följa spåren i asfalten och sen börjar bakvagnen glida en bit, mer..... ännu mer och weeehaaaa nu snurrar bilen utav bara fan och bussen får bromsa in så jag inte snurrade in i honom. Jag kom över på hans körfält och fortsatte att snurra, slog i med vänstra sidan nere i diket i kanske 80km/h+. Det skakade till lite och jag for ut från bilen och ställde mig att kolla på den.

Oj, många delar från fronten som ligger i gräset. :(

Då kommer det en tant som frågar om jag är chockad och tar tag i min arm för att hålla mig på benen. Visst, jag låter henne krama mig då..... Jag fick sitta i hennes bil och sen ringde jag bärgningen. Hon körde mig hem där jag skulle köra iväg med M5arton men alla vätskor hade läckt ut nu under tiden och batteriet var kasst - den startade inte såklart :rolleyes:

Fick tag på farsan så han körde mig till jobb.

Jaha, jag ville ha ihjäl någon men till och med chefen var trevlig mot mig idag. Jag som hade hoppats på att få skylla på tillfällig sinnesrubbning i rättegången när jag hade vridit nacken av henne. :p

Nu återstår en sak: VILKEN BIL SKA JAG NU KÖPA?
Mycket, MYCKET sugen på att köpa den feta alpina B12 som står på Jarls Bilar här i Hbg nu eller ska jag köpa en ful liten Micra bara för att ha? :confused:
Jaja, mitt liv är en hora utan slut. Hoppas min hoj e klar till helgen kanske och på bättre väder(?)!!! *I wish*

750RR

fan det var det värsta!! Huvudsaken är att du klara dej å inte fronta med en timmerbil eller nåt....

Ta en glass för fan!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bjorn N skrev:
Du ska nog inte ha en Micra... Men kanske en Volvo. Köp en gammal hög som rullar. Det är ju hoj du ska köra, pöjk!

Jag tror att jag kommer köpa denna om nån månad om den finns kavr då..... http://www2.blocket.se/view/1200511.htm?l=0

Jag ska köra hoj, men i detta vädret ger jag mig INTE ut. :fakta Inte på mc...

Jag får väl samåka lite med nån till jobb, billigare så kanske :eek:

fY FAN kUNG_kENNETH(capslock): Trist att höra..... man kanske borde ta det oehört extra försiktigt när det regnar numera.

//En som har lärt sig nånting.(köpa bil med antispinn och ABS) :p

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Snabbe_jag skrev:
Vi kan säga så att ni är inte ensamma om att smälla idag jag har kommit hem från akuten och röntgen för ett tag sen med nackkrage, efter att en idiot sket i högerreglen och drog mig i sidan :(

NEEEEJ, inte du också :( . Vad sade de på röntgen?

*Ger snabbe jag en STOR glass* :)

Krya på dig och du också mavve :hej

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
IN bil!!!..

vad ska du göra med den nu??

tror du kan kan bygga streetfajter av den..

strippa den på alla plåt och sätta nära stora fula lysen längst fram

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Snabbe_jag skrev:
Vi kan säga så att ni är inte ensamma om att smälla idag jag har kommit hem från akuten och röntgen för ett tag sen med nackkrage, efter att en idiot sket i högerreglen och drog mig i sidan :(

Trist!!! :(
synd inte folk fattar det där med höger och vänster ibland...

Anmäl till f-bolaget att du har ont i nacken!!! Kolla även ryggen. Jag fick en fete smäll i ryggen efter att jag blev påkörd för 2.5 år sedan(Skulle haft ryggskena...). Jag har fortfarande ont i nacken oxå. :(
Och spara ALLA papper etc från doktorer, f-bolag, polisen, etc. Svårt som fan ibland med f-bolagen.
Men har du otur (vill inte måla fan på väggen) så kan du få riktigt ont om ett år eller så. Jag har mer problem nu än för 1.5 år sedan. :(

Krya på dig!

:hej

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
maverick_750rr skrev:
Jag tror att jag kommer köpa denna om nån månad om den finns kavr då..... http://www2.blocket.se/view/1200511.htm?l=0

Jag ska köra hoj, men i detta vädret ger jag mig INTE ut. :fakta Inte på mc...

Jag får väl samåka lite med nån till jobb, billigare så kanske :eek:

fY FAN kUNG_kENNETH(capslock): Trist att höra..... man kanske borde ta det oehört extra försiktigt när det regnar numera.

//En som har lärt sig nånting.(köpa bil med antispinn och ABS) :p

Du hittade ingen som hade gått längre? :p

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Mavve!

Nalken skrev:
Köp min kompis M5:a! en 89:a tror jag att det är som har gått 15000 mil.

Bild, pris?, skick?, nånting sönder?, bes&skatt?, utr.?, fälgar?`

Har precis NU nyss inatt fått tag på en 735 -88 i gott skick, 15.000mil för 15.000 :crash Känns som den är lite paj tror jag. Jag vill ha en BRA bil denna gång. :fakta

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Härmapa.
Skämt åsido. Hur gick det med dig då?
Jag kan fixa en 88.an o kyla på ställena som gör ont
Du hade väl bilbältet på?

Kram på dig Flemming

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pawwe skrev:
Du hittade ingen som hade gått längre? :p

Den var rätt bra skrot ser jag nu. Fick länken av en kompis.

Min M5arton har gått 37000mil :tummenupp
Jag ska återuppliva den imorgon :crash

BB: Det gick rätt bra med mig, mest synd om min fina bil :(
91:an heter det :p Jag höll handen med en fin tjej idag så det var ju bra ;)
Bilbältet är alltid på. Inte i glassbilen då man kör 5meter o sen stannar etc etc.

750RR

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Re: Re: Mavve!

maverick_750rr skrev:
Bild, pris?, skick?, nånting sönder?, bes&skatt?, utr.?, fälgar?`

Har precis NU nyss inatt fått tag på en 735 -88 i gott skick, 15.000mil för 15.000 :crash Känns som den är lite paj tror jag. Jag vill ha en BRA bil denna gång. :fakta

750RR

Bild kan jag fråga om det finns!
Pris? han mummlade nåt om 65-70.
trasigt ? han har beställt nån ny ac-kylare men annars är den i toppskick
Utrustning? bra fråga!
Däcken är nya, fälgarna är 17" kommer inte ihåg nåt mer.
Men det är fortfarande en pizzaracer dock en snabb en ;)
OBS!! killen är en pedant bildåre.

Är det fortfarande intressant så kan du PM:a mig!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Stackare... :eek:
Bilar e farliga saker det!!

Mavve: klart du ska ha en Alpina :tummenupp ...annars tror jag grannen ska sälja sin M3 ;)

Du får ta o palla dig ner til knudisen på lörda.. länge sen man såg dig!! *mavveabstinens* :rodnar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Stackare... :eek:
Bilar e farliga saker det!!

Mavve: klart du ska ha en Alpina :tummenupp ...annars tror jag grannen ska sälja sin M3 ;)

Du får ta o palla dig ner til knudisen på lörda.. länge sen man såg dig!! *mavveabstinens* :rodnar

Tid? och sen är jag där :cool:

750RR

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM