Kraschade, sommaren förstörd?

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Min "historia" med en fråga, jag kraschade, är nu sommaren förstörd?

På väg till torpet natten mot söndag med passagerare och packväskor på min Yamaha tdm 850 2001. Tog kortet förra sommaren 07-13. Så jag är ju inte allt för vild på hojen utan anpassar ofta hastighet efter omständigheter och förmåga. Vägen en liten väg på landet, bred nog för att två bilar ska kunna mötas men "thats it". 70 väg. Mörkt ute och man ser ju lite sämre än en bil. Jag tycker att man inte riktigt ser vart kurvorna svänger för ens man kommer nästan är i dom. Dagtid och ljust inga problem. I området finns det även en massa hjortar. Med allt detta i huvudet så höll jag en hastighet på Max 50. Kändes bekvämt för mig.

MEN, så kommer en sån där jävla grävling uppspringandes på vägen från höger. Hinner bara tänka vänd din jävel och (han fortsatte springa) ja han hann förbi framhjulet innan det smällde till ut av bara fan.
Framhjulet upp i luften sen vet jag inte riktigt men vi kanar efter hojen på sin högra sida. Jag slår i höger höft axel och huvud som smäller i asfalten. Första tanken när (lär ju få höra detta i all evighet av tjejen) när jag hör hojen kana är skit där ryker den. Hjälmen hårt i asfalten skit där ryker den. Beställd från Tyskland, ny tredje gången den används. Sen... Kommer tanken på hur gick det för tjejen.
Nu gick det bättre för henne än för mig. "bara" lite ont i knät och foten något i nedre rygg. Jag lätt blåmärke på höften, stukad tumme som grädde på moset brutet höger nyckelben.

Båda till akuten och röntgade. Och nu inne i sjukhus karrusellen.
Sjukskriven i 4-6 veckor.

Så nu är ju frågan är sommaren förstörd?
Jag menar jag är ju inte helt invalid. Jag kan ju sola, slappa, grilla ta nån öl varje dag i en månad framöver....
(JA, hade hellre inte kraschat, jobbat då jag skulle och kört hoj på min fritid)
Men detta är inte helt fel, bara lite...

/Kristian

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Vad säger doktorn? Svårt för oss vanliga svensson att avgöra om det är game over eller inte. Hur känns kroppen?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Vadå förstörd? Funkar hojen är det bara att hoppa upp i sadeln, så fort det bara går.
Jag klotade förra året, fem brutna revben och en fraktur på ena skulderbladet. Blev sjukskriven i tre månader, efter en och en halv månad var jag igång igen. Bästa sommaren på länge!!

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
det är i början på juni, vilka månader räknar du som sommar? :confused: en månad åt helvete, då är det ju början på juli och många (förhoppningsvis) soliga dagar att se fram emot. Och vid det laget bör ju även försäkringsbolaget hunnit besluta vad som sker med hojen om den nu blev såpass skadad.
Fuck no! din sommar blir kunglig med massvis av alkohol, solande och i juli: hojåkande igen! :tummenupp

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Om hojen klarade sig kan du förmodligen köra om ca 2 v igen :tummenupp
Mitt gick av fult och jag kunde köra race bara någon vecka efter.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hur gick det med grävlingen? Hade den försörjningsplikt? Kanske dags att åka tillbaka och köra ner plytet i grytet och be om urschäckt!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vadå förstörd? Funkar hojen är det bara att hoppa upp i sadeln, så fort det bara går.
Jag klotade förra året, fem brutna revben och en fraktur på ena skulderbladet. Blev sjukskriven i tre månader, efter en och en halv månad var jag igång igen. Bästa sommaren på länge!!

Ja, vad menar karln? Han har fått semestern förlängd med 4-6 veckor och kallar sommaren förstörd? :va

Blåmärken och ett brutet nyckelben hindrar ingen från att köra hoj och hojen borde gå att göra körduglig ganska snabbt så kan man snygga till den när vintern kommer.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350

Hej Nilax, oj det kände jag inte till. Men det verkar ju som det gått bra efter omständigheterna i alla fall!
/Wille

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Det är lugnt, släng bort mitellan efter en vecka och kör försiktig rörelseträning så kan du köra hoj snart igen. Bröt mitt nyckelben i höstas och körde 5varv på Gotlandgrandnational 4 veckor senare, visst det gör lite ont men det håller!
Håller precis på att rehabilitera en skada som jag fick på Anderstorp 18:e april, sprucket hälben och knäckt lillfinger, körde hoj för första gången idag, men kunde nog kört för 2 veckor sen, det viktigaste är att komma igång med rörelseträningen så fort som möjligt, lycka till:tummenupp

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Förra sommaren spenderades med ett gipsat ben i 2 månader. Hade en fett skön sommar ändå. Det är upp till dig om sommaren är förstörd eller ej. Är glaset halvtomt eller halvfullt?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras