Kraschat med hojen !

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
Igår runt 16.00 så ramlade jag med hojen vid en rondell här i stan , det hade regnat hela dagen o regnade då med , så ja kom o körde ut från rondellen o skulle ganska snabbt in åt höger så ja bromsa tidigt men på de vita på övergångsstället så vek de sej bara o ja ramla på högersidan .

Skadorna på YBRen:

- Listan runt lampan uppskrapad
- Repor i backspegeln
- Fotpinnen någotkräckt och uppslagen
- Styret är lite krökt
- Styret har gått in med en liten skruv i tanken och gjort ett litet märke
- Repor på "öronen"
- Krökt bromshandtag
- Små repor på ljuddämparn och framskärmen
- Även repor på blinkers , glaset sprucket

Den känns mkt konstig att åka just nu , när jag åker så vågar jag inte lägga ner den känner jag , känns som att hjulen bara ska vika sej . Vad tror ni att det kan vara ? Gafflarna ?

När jag bromsar till med frambromsen hårt och gafflarna går ner så hörs ett litet ljud från gafflarna.

Nån som har vart med som samma olycka , vad fick ni på försäkringen ?
Har vart på en mcbutik i stan idag o dom sa att dom vill ta in den o kolla allting och att det var mkt på den att det aksnek kan bli en ny hoj . Man kan ju hoppas:yoparty men vad tror ni ? Äre ofta man får en ny hoj ?
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Du hade helförsäkring då antar jag? Har du halv eller trafik så får du inte ett öre. Men om vi utgår från att du har en helförsäkring så kommer en besiktningsman från ditt fbolag att kolla på hojen, verkstaden kommer ge en offert på vad det kostar att reparera och om det blir mer än vad marknadsvärdet är idag på hojen (begagnatpris på tex blocket) så får du pengar/ny hoj istället. Lycka till!
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
Du hade helförsäkring då antar jag? Har du halv eller trafik så får du inte ett öre. Men om vi utgår från att du har en helförsäkring så kommer en besiktningsman från ditt fbolag att kolla på hojen, verkstaden kommer ge en offert på vad det kostar att reparera och om det blir mer än vad marknadsvärdet är idag på hojen (begagnatpris på tex blocket) så får du pengar/ny hoj istället. Lycka till!

aa har helförsäkring , :D betalar 8,5k om året så nu ska ja väl få ut nåt :rolleyes: men någon som har vart med om samma sak ungefär ? För jag höll ju ingen speciel hastighet typ 30 ,

Du hade helförsäkring då antar jag? Har du halv eller trafik så får du inte ett öre. Men om vi utgår från att du har en helförsäkring så kommer en besiktningsman från ditt fbolag att kolla på hojen, verkstaden kommer ge en offert på vad det kostar att reparera och om det blir mer än vad marknadsvärdet är idag på hojen (begagnatpris på tex blocket) så får du pengar/ny hoj istället. Lycka till!

aa har helförsäkring , :D betalar 8,5k om året så nu ska ja väl få ut nåt :rolleyes: men någon som har vart med om samma sak ungefär ? För jag höll ju ingen speciel hastighet typ 30 ,
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
ingen som fått liknande skoador och kan berätta hur dert blev för dom ?

Har du försäkring eller inte? Vad spelar det för roll va det kostar?

Din hoj är ju en kinatillverkad instegshoj, billig som ny såväl som begagnad. Repkostnaden hamnar nog fort nära värdet. Ta pengar och behåll hojen och bygg om lite, kanske kan vara kul?

Eller så får FB betala för en reparation till skicket innan vurpan.

Jag tror på inlösen dock.
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Det låter ju som att allting funkar och bara har blivit repigt.. då vetesjutton hur de gör. Det lär ju inte vara värt att byta ljuddämpare osv för att det är lite repigt. Behövs det nå svetsjobb för forpinnarna?

btw, 8500 hel/hel för en YBR låter överdrivet, har du verkligen kollat alla bolag?
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Låter som småsaker, FB kommer repa...
8,5K för en YBR!?:näsblod
Tror herrn har blivit blåst....
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
jag e 16 år de ska ni inte glömma bort , har inte dom där bonusarna ännu , o sen så äre helförsäkring :D . Men asså styret e krökt de e väö de värsta men ja ja bad en verksta kolal den idag o dom var ltie oroliga för gafflarna . för när jag kör så känner ajg att jag inte vågar lägga ner den ett skit , känns som att de abra ska vika sej . nån mer som haft de så?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jag e 16 år de ska ni inte glömma bort , har inte dom där bonusarna ännu , o sen så äre helförsäkring :D . Men asså styret e krökt de e väö de värsta men ja ja bad en verksta kolal den idag o dom var ltie oroliga för gafflarna . för när jag kör så känner ajg att jag inte vågar lägga ner den ett skit , känns som att de abra ska vika sej . nån mer som haft de så?

8500 hel/hel låter väldigt mycket även om du bara är 16.
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Förra året, när jag alltså var 16 betalade jag 2156 kr för hel/hel på min DT -02. Killen på folksam förklarade för mig att alla startar på full bonus (wtf?) och sedan tappar man den när man utnyttjar försäkringen/kraschar.

Mycket av den där känslan kan ju sitta i ditt huvud nu när du vurpat... ett nytt styre borde du kunna köpa för 200:- hos vilken handlare som helst.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top