Kraschbitar till Suzuki GSXR750 00- (1000)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
En händig polare håller nu på att färdigställa fotbryggor och "kåpbågar" (för orginalinstrumentering) i aluminium. Finns det några intressenter?

Fotpinnebryggorna inkluderar bryggor och fasta pinnar på båda sidor som är anpassade för orginallänkage på broms- och växelsidan. Framtagna med vattenskärning ur 10mm AL och kommer eloxeras under veckan som kommer vilket talar för att de kommer se bra ut också. (Bilder kommer) Priset kommer hamna på ca 1000 kronor per set och finnas i dels orginalhöjd(Gixxer1000 ska visst ha höga pinnar) och dels flyttade 10upp/10 bak.

Kåpbågen tillverkas även den i Al och bilder kommer även på denna.

Är ni sukka-chaufförer intresserade? Åsikter, synpunkter?

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Jag är intresserad av "kåpbågen" om priset och finishen blir rätt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bör väl passa till 600 också va? 10 upp/bak är för lite. Kan han öka på måtten är jag intresserad.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Bör väl passa till 600 också va? 10 upp/bak är för lite. Kan han öka på måtten är jag intresserad.

Det är troligen alldeles tillräckligt. Kom ihåg att det är kortare pinnar också. Jag ska kontrollmäta dem mot min egna som använt som mall med modifieringar för att passa på original.

Mina egna har jag testat ordentligt och de tar helt enkelt inte i.

Men jag ska kolla upp det hela..

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Ä han inte lite dyr? Har för mig att jag såg något liknande hos en engelsk firma för ca 500:-/paret. Ville man bara ha en platta som flyttar upp/bak pinnarna några cm, så var priset runt 300:-/par. Tänk på att man kan få en hel sats för ca 1.600:- med pinnar, spakar å allt i utlandet.

Eftersom man får kvitto och betalar moms till killen (NOT) samt att han förmodligen inte hittar materialet i skrotlådan på sin firma och vi räknar bort din "provis" eftersom du är vår bästa polare(?), så kan han få 300:-/par av mig, prutat och klart (helst utan tysk posörs eloxering). Annars kör jag vidare med min gratis höjning (för en pilsner berättar jag hur man höjer pinnarna ca 2 cm ;))
Kåpbågen kan gå för samma pris, annars bokar jag till skiten själv av eget material från min egen skrotlåda!!

Annars är det ett bra initiativ.

/Micke

Chrille skrev:
En händig polare håller nu på att färdigställa fotbryggor och "kåpbågar" (för orginalinstrumentering) i aluminium. Finns det några intressenter?

Fotpinnebryggorna inkluderar bryggor och fasta pinnar på båda sidor som är anpassade för orginallänkage på broms- och växelsidan. Framtagna med vattenskärning ur 10mm AL och kommer eloxeras under veckan som kommer vilket talar för att de kommer se bra ut också. (Bilder kommer) Priset kommer hamna på ca 1000 kronor per set och finnas i dels orginalhöjd(Gixxer1000 ska visst ha höga pinnar) och dels flyttade 10upp/10 bak.

Kåpbågen tillverkas även den i Al och bilder kommer även på denna.

Är ni sukka-chaufförer intresserade? Åsikter, synpunkter?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
All input är bra input. Jag bestämmer ingenting och vet inte vilka delar han betalar för eller inte.

Att det finns färdiga bryggor för 1600 låter jävligt intressant. Var då?

Eloxering är alltså ïnte nödvändig om den höjer priset.

"provis" existerar inte. Polarn är bara slapp framför datorn.

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
All input är bra input. Jag bestämmer ingenting och vet inte vilka delar han betalar för eller inte.

Att det finns färdiga bryggor för 1600 låter jävligt intressant. Var då?

Eloxering är alltså ïnte nödvändig om den höjer priset.

"provis" existerar inte. Polarn är bara slapp framför datorn.

Eloxering brukar ha en ohemult dyr startavgift. Har hört om typ 3.000:- bara för första biten, sen blir det billigare ju mer man kör. Kan ju kanske variera från ställe till ställe.

För billiga satser kan man titta t ex här:
http://www.carpimoto.it/Produttore.asp?idProduttore=34&Mode=1&PriID=5&SecID=405

Visserligen har Walter Moto's billigaste pinnar fått lite dålig kritik, men jag har för mig att Robby Moto har ungefär samma pris för sina enklaste satser.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Kraschbitar till Suzuki GSXR750 00- (1000)

EazyLiving skrev:
Ä han inte lite dyr? Har för mig att jag såg något liknande hos en engelsk firma för ca 500:-/paret. Ville man bara ha en platta som flyttar upp/bak pinnarna några cm, så var priset runt 300:-/par. Tänk på att man kan få en hel sats för ca 1.600:- med pinnar, spakar å allt i utlandet.
Såna där plattor som flyttar pinnarna bak/upp har jag. De förbättrar dock itne markfrigången eftersom de ökar bredden. Däremot blir körställningen mycket bekvämare. Berätta nu hur man höjer den 2 cm gratis! Jag lovar bjuda på en pilsner när vi träfas.

Tack för en bra länk förresten.

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Kraschbitar till Suzuki GSXR750 00- (1000)

Bingo skrev:
Såna där plattor som flyttar pinnarna bak/upp har jag. De förbättrar dock itne markfrigången eftersom de ökar bredden. Däremot blir körställningen mycket bekvämare. Berätta nu hur man höjer den 2 cm gratis! Jag lovar bjuda på en pilsner när vi träfas.

Tack för en bra länk förresten.

Köper du rätt plattor, med ett fräst offset mellan fästhålen, så flyttar de inte ut pinnarna något.

Tipset är nästan i enklaste laget, så jag vet knappast om det är värt att tipsa om. :rolleyes:

Jag tog och gjorde ovalhål av mina hål i fotpinneplattorna. Nedre hålet fräste jag ur framåt ca 3-4 mm och det övre hålet lika mycket bakåt. Sen fräste jag ur för bultskallen och slipade ner lite i framkant på övre fästörat så att det inte tog i ramen.

Gjorde det på min gamla 600:a, men inte orkat göra det på varken 750'n förra året eller 1k i år. 1k verkar har pinnarna lite högre och när man väk höjer rideheighten 1cm så släpar det inte i så farligt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Kraschbitar till Suzuki GSXR750 00- (1000)

EazyLiving skrev:
Köper du rätt plattor, med ett fräst offset mellan fästhålen, så flyttar de inte ut pinnarna något.

Tipset är nästan i enklaste laget, så jag vet knappast om det är värt att tipsa om. :rolleyes:

Jag tog och gjorde ovalhål av mina hål i fotpinneplattorna. Nedre hålet fräste jag ur framåt ca 3-4 mm och det övre hålet lika mycket bakåt. Sen fräste jag ur för bultskallen och slipade ner lite i framkant på övre fästörat så att det inte tog i ramen.

Gjorde det på min gamla 600:a, men inte orkat göra det på varken 750'n förra året eller 1k i år. 1k verkar har pinnarna lite högre och när man väk höjer rideheighten 1cm så släpar det inte i så farligt.
Jasså, var det på den nivån. Jag trodde du menade något man kunde fixa med ett gem, lite silvertejp och en gammal tandborste. :crash

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Kraschbitar till Suzuki GSXR750 00- (1000)

Bingo skrev:
Jasså, var det på den nivån. Jag trodde du menade något man kunde fixa med ett gem, lite silvertejp och en gammal tandborste. :crash

Jo, det går faktiskt med enbart ett par gem oxå.

Lägg valfritt antal gem mellan nedrefästpunkten och ramen. Ju fler gem, desto bättre markfrigång. :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning