Hejsan alla sporthojs människor. Tänkte nu efter 1,5 säsonger med min honda cbr ta steget in på bana och testa lite. Första jag skulle skaffa var kraschkåpor hörde jag. Detta är jag inte hundra på vad det betyder men det lät vettigt. Så min fråga är väl vart skaffar man sådana och vad kostar det ungefär. Sen funderar jag på hur det här med försäkringar funkar(såg att det fanns en tråd för sånt men frågar här). Jag har nu "vanlig" helförsäkring men den gäller ju inte bana betyder det att om jag ramlar och slår huvet av mig så får jag pröjsa nål och tråd att sy tillbaks det själv eller? Sen finns det någe som jag skall tänka på i allmänhet? Hur kommer jag ut på bana. Jag menar såg att smc har 1 ggn per år och det är väl bra men om man vill köra mer måsste man börja rejsa då eller? tja kommer säkert mer frågor men jag börjar så .. Jo just det är det någe krav på någe när man skall köra tänkte köra med mina gatdäck antar det funkar.. eller? har en bos slipon vet inte om det kan gnällas på ljud men verkar löjligt på bana!?..
/dibbe
/dibbe